Bloggtorka

publicerat i Allmänt;
Nu får man ta och skämas igen för dålig uppdatering, det är riktigt illa nu måste jag själv erkänna, vad har hänt? Man märker att man jobbar mer nu iaf. När man är ledig måste man fixa saker och ting här hemma, städa, tvätta, handla och allt som hör till. Sitter fortfarande med att göra undertexten, har som mål att bli klar med den senast på lördag. Ska umgås med Tess då och vill gärna ha texten klar till dess :). Men ska sitta imorgon efter jobbet och varva med städning av hemmet.

I går efter jobbet begav det till Rebecka och Renée på en gång för kräftskiva med ett gäng brudar. Det var jättetrevligt. Var dock riktigt trött för har problem med tanden, himla värk som skapar trötthet och huvudvärk. Började igår morse på jobbet, men sedan gick det över. Kom tillbaka imorse men sen gick det över. Har ont nu igen men inte lika farligt, har borstat "sönder" tandköttet lite för att få blöda ut bakterier ifall det skulle vara någon infektion, efter det känns det bättre. Har tid hos tandläkaren i början av september så får hålla mig till dess.

I dag har jag varit med Renée på Birsta och shoppat lite grann. Kom hem med diverse saker. Men handlade faktiskt ingenting som inte stod på inköpslistan ;). Efter shoppingen var man jättehungrig och gjorde sig lite lunch, blev lunch vid 16. Eller det fick bli en blandning där, har inte ätit någon middag.

Förra tisdagen var jag till torpet för att hjälpa mamma och Jim och städa ur där för dom har fått det sålt och det är hur mycket saker som helst så dom ska anordna en auktion. Vi var ett gäng som hjälpte till. Passade även på då och köra bilen till Matfors för några dagar så att den kunde vädras ur efter ättikan som jag la i bilen för att få bort äckel-lukten efter översvämningen. Hämtade bilen i söndags efter jobbet. Bilen var nytvättad och fulltankad :). Jim är snäll han!

Det är mycket jag nog har glömt att skriva nu. Men men får börja uppdatera oftare så man kommer ihåg saker och ting, haha! Är på väg in i badet nu men slog på rätt varmt vatten så kommer nog bränna mig rejält ifall man hoppar i nu på en gång. Kan passa på att uppdatera i bilder.



Bakade en jättegod kladdkaka för ett tag sedan. Fick även till dekorationen denna gång. Använder mallar eller vad man ska säga som man använder ovanför koppen för att dekorera kaffedrinkar etc.


Har velat haft en snygg pump-hållare för diskmedlet men inte hittat någon speciell så kom på idén att man kunde ta pumpen från en tvål och sätta på diskmedelsflaskan. Blev rätt bra! Tycker det är skönare att ha en pump än att ta flaskan varje gång man ska diska.


Hmm, nu blev det ett avbrott i det här, datorn stängdes av efter jag fick upp en bluescreen och det är inte roligt. Har rensat datorn nu för att se om det blir bättre. Tycker det är konstigt om man fått virus.


Här är mitt första stakpaket från Partylite :). Fick hem en massa blanketter och saker också, ska läsa igenom allt sedan också.


Förra veckan fick jag ännu en idé. Vill åka på en språkresa men inte denna gång till USA utan till Cape Town, Sydafrika. Skulle åka på språkresa till LA om man inte fick med sig någon. Men vill självklart tillbaka till USA men då ska det vara på genomresa/semester. Men nu vill jag till Afrika. Ska försöka vinna pengar så beger jag mig i slutet av året - början av 2012 ;). Planerat att vara borta 2 månader bara.

Gårdagens kräftskiva

Det var första gången jag skalade en kräfta, stolt ;). Åhh gott var det!


Sakerna som kom med hem idag


Ett till träd


Carpe Diem-skylt


Har spanat in detta tvålset på Jysk ett bra tag och såg att dom hade rea på den nu, passa då självklart på att handla det. Har inte köpt den förut för att den inte skulle passa på diskbänken men det var rätt okej, ska kolla mer imorgon när man städar hur man ska ha.


Nä nu är det dags att gå till badet innan det blir jättekallt. Hade bra!
Puss & Kram

Kommentera inlägget här :