KÖRKORT

publicerat i Allmänt;
Nu har bomben släppt. Hade teoriprovet igår och fick godkänt på det. Sedan var det dags för uppkörningen idag och det gick galant :). Nu har man livet tillbaka och ska börja ta hand om sig själv nu när denna press har släppt. Men nu vet ni alla varför jag inte varit så underhållande vad gäller bloggen. Har bara inte haft orken utan denna stress har bitit mig och gjort mig orkeslös helt enkelt. Har dock inte mkt energi nu heller men de kommer nog släppa snart när chocken släpper ;).

Lite roligt för alla är "arga" på mig eftersom jag ljugit om när allt ska ske och hade sagt att teorin och uppkörningen skulle vara i slutet av april eller i början av maj, men ack så fel det blev, haha! Har hört massa svordomar, skitunge, snorunge, skratt, grattis m.m.

Körde en enkel lektion innan allvaret och det gick si så där, nervositeten började väl spela ett spratt. Men ändå konstigt trodde jag skulle vara nervös i flera veckor in dessa prov men paniken för teorin började inte förrän på morgonen när man satt vid datorn, då började hjärtat pumpa en j*vla massa och blodsmak i munnen, illa! Gick inte jättebra, men fick 56 av 52 (godkändgränsen). Sedan uppkörningen satt paniken igång i går kväll men inte känt av det innan. Hade inga höga krav utan var negativ att jag skulle kugga kan vara därför. Men det är konstigt eftersom när de bokade in halkbanan var jag konstant nervös i 3 veckor.

För att vara ärlig trodde jag inte att uppkörningen skulle gå, för känner mig inte riktigt hundra på vissa saker, men nu får man träna det på egen hand. Men som jag nämnde för min körskolelärare och uppkörningsläraren, man kan ju alltid bli bättre i allting, vad det än handlar om. Visst är det väl så?

Har nu kollat igenom körprovsprotokollet och det hon kollade på var:

1. Säkerhetskontroll/körställning
2. Parkering
3. Backning
4. Vändning (runt gatuhörn)
5. Oskyddade trafikanter
6. Gatukorsning
7. Cirkulationsplats
8. Självständig körning mot mål
9. Järnvägskorsning
10. Motorväg
11. Infart/körning på landsväg

Trodde jag skulle kugga på 2 saker:
1. När jag skulle göra vändning runt gatuhörn (i Birsta) så hamnade bilen alldelens för snett, men var ändå bra för jag skulle till vänster sedan och då hade jag rätt placering, så låtsade som ingenting ;).
2. När vi skulle parkera igen på Trafikverket körde jag för långt så det gick inte att köra in utan skulle backa, hmm ja ni. Jag backade, körde fram, backade, körde fram. Ja ni förstår men då kom det härliga orden:
Det gick ju bra det där nu får du "träna" på egen hand, du är GODKÄND!!!

Kommer skriva mer sedan, ska passa på att städa här medans man är speedad ;) Ha en fortsatt trevlig fredag.

Många extra kramar och pussar får ni läsare idag ;)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Renée:

Det är du som ska ha många extra pussar och kramar idag!! STORT GRATTIS till dig min kära vän!! Puss o kram till dig! :D

Kommentera inlägget här :