Hassela = Förlovning

publicerat i Allmänt;
Gårdagen blev lyckat till 110 %. Dagen startade vid 09.30 då Tessan hämtade mig och vi for ner till Willys för att handla lite saker till Hassela. Vi bytte plats så jag körde från Willys till Hassela, det gick jättebra :). Vi körde fel en gång men då kunde man göra en vändning och åka tillbaka, inga problem det heller. Väl framme i Hassela träffade vi mamma och Jim och kollade in husvagnen och förstugan som Jim byggt. Jättemysigt!

Lite senare kom J på besök och jag gick iväg och surrade lite med han :). Men var tvungen att gå tillbaka för lunchen kl 13. När man kom tillbaka blev de lunch (påskbuffé) på en gång och då har alla "grannar" dukat upp långbord utanför husvagnarna, vi var allt upp till 30 pers. Efter lunchen gick jag och Tessan en promenad runt med Tejo och surrade lite. Sedan närmare 15 begav vi oss till Afterski och där kom överraskningen. När allt folk hade samlats, (de man kände och inte kände) säger Jim att dom ska förlova sig och de trodde man inte på förrän ringarna visades. Både jag och Tessan började grina, vi blev chockad och det var så fint. Nu i efterhand började man förstå varför Jim bjöd hela vårt bord på champagne. Det var jättefint!

"No comments" är ett jättebra coverband som ropade upp mamma och Jim på scenen så de fick stå där och sjunga och spela en låt tillsammans med bandet :). Afterskin slutade närmare 17 då gick jag och Tessan och solade vid husvagnen och höll Tejo sällskap innan resten kom. Senare blev det grillning av älgkött, kotletter, svamp och sallad och potatissallad till, så gott. Efter maten begav vi oss hemåt, då var det Tessans tur att köra.

Det var en underbar dag i alla fall :) Bjuder på några bilder också! Har även filmat men ljudet blev hemsk, så funderar på att göra en fin liten filmredigering.


Mamma och Jim


De fina ringarna


Uppe på scenen


Fina Tejo


Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig dag
Kram kram

Kommentera inlägget här :