Väggdekoration

publicerat i
Hej alla glada. Vill bara dela med mig av min egen väggdekoration som jag gjorde i går. De var lättare än vad jag trodde, speciellt när man inte har några "art skills," kan verkligen inte skissa. Men ska visa hur denna skapelse gick till.

1. Först tog jag denna bild från Internet, bilden är tagen från istockphoto.com:

 


2. Tog bilden i Photoshop och gjorde en svart skulptur av bilden, tog även bort skuggan på bilden, som ni kan se:

Så här blev bilden efter lite trix i Photoshop.


3. Tejpade ihop 5 st vanliga kopieringspapper (A4).


4. Sedan var det bara att ta upp bilden i Förhandsvisaren på datorn och förstora den så att man kunde sitta på golvet och skissa av bilden från datorn.
OBS!
Jag använde mig av ett måttband för att mäta hur bred bilden skulle bli och hur hög och låg den största och lägsta punkten på bilden skulle vara. Om man ser nära på bilden till vänster och uppe vid frihetsgudinnan står det mått i centimeter :):

Skissar nu av bilden från datorn.

 

5. När skissen var klar är det dags att klippa:

Så här såg det ut när klippningen var klar

 

6. Efter det kommer målningen. Självklart ska det vara svart. Jag rekommenderar en bättre färg för papper. Tog en vanlig målarfärg för inomhusbruk (samma som jag målade stenarna med). Pappret blev alldelens för blött, vilket inte alls blev bra.


7. När färgen torkat är det dags att sätta upp bilden på väggen. Använde lite häftmassa. Har satt dekorationen över min svarta byrå, som jag flyttade in från klädkammaren i dag för att experimentera.

 

OBS! Som ni ser täcker inte dekorationen över hela byrån, därför att måtten jag tog var 70 cm bred, vilket den nya byrån jag kommer köpa har.

För att vara ärlig ser det riktigt snyggt ut på bilderna men inte i verkligheten. På bilden syns inte "skavankerna" eller hur dåligt den sitter, haha! Men funderar att köpa tjockare papper eller en riktig tunn kartong och göra om så att det inte ser så ynkligt och ostabilt ut på väggen.

 

RESULTATET:

 

Vad tycks?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Caroline:

Blev jättesnyggt med väggdekorationen :)

Kul att du läser min blogg :)

2:a kommentar, skriven , av tina:

Vad duktig du är :D

Kommentera inlägget här :