Kalorier

publicerat i
Nu har det gått ännu en dag, och det gick si sådär på jobbet, har så himla ont i magen (mensvärk) det finns ju roligare saker än att ha det, men men nu är man hemma igen. Jag och Petra satt och diskuterade kalorier på jobbet och det verkar vara bra, så funderar själv på att testa det. Men det får bli på måndag. Varför vill man alltid börja på en måndag? Jag förskjuter allting tills det är måndag igen, jaja men det ska jag nog testa. Men då blir det lite fara för Halloween och julen vad gäller spriten. Visst skulle man kunna spara in lite kalorier per dag men man tror inte det är så himla mkt kaloier i alkohol som det verkligen är. Fick veta i dag att i 4 cider är det 1000 kcal och i en flaska vin är det 1000 kcal, lyckat eller hur? ;). Sedan funderade man själv på att grogga men det innehåller 1500 kcal på kanske 2 groggar? Det funkar inte om man ska äta ca: 1400 kcal per dag. Då är det bara spriten som ligger på 1000 kcal, tänk all mat och gotta man vill ha under kvällen/natten och dagen efter. Men å andra sidan kan man spara in lite kalorier för att kunna dricka lite grann bara?

Det är mkt att tänka på vad gäller kalorier. Även om det sägs att man ska äta 1700 kcal per dag så ska man självklart inte överstiga detta, men det är alltid bra om man drar ner på exempelvis 500 kcal per dag för att få se ett resultat. Men men ska fundera noga över detta. Vi gjorde en tabell idag på vad jag äter per dag och vi var uppe i 1300 kcal utan godis då, men då kanske man kan dissa den chokladbiten och ta något annat, fast inte frukt, absolut inte bananer (som jag bara äter i fruktväg) då blir det inte så bra det heller.

Nu är det dags att fixa lite grann, för snart kommer min älskade mamma. Ha en fortsatt trevlig dag allesammans. Puss

Kommentera inlägget här :