Vad ska ....

publicerat i
Vad ska man säga? Det är helt sjukt. Den här månaden var den minsta lönen som jag fick, därför fick man kontakta sociala för att få hjälp, vilket inte hjälpte nånting. Hur i h-lvete tror dom att man ska överleva på endast 218 kr i en hel månad? Ja, ni såg rätt. 218 kr är vad jag får denna månad som jag ska leva för till 16 december då man får lite lön. Hur ska man då betala hyran, el, försäkring, köpa mat och ha överlevnadspengar till december?

Efter man bröt i hop i telen med mamma och R så fick jag ett sms från en tjej som jag var på anställningsintervju som personlig assistent. Hon undrade om man var intresserad av en inskolning för de behövde vikarier. Det var bara att skriva JAAAA. Snacka om vilken tur, även om man får låna flera tusen för att överleva. Även om man inte kan betala tillbaka allting för får men en "precis" lön kommer de vara överlevnad till nästa månad osv. Men man kanske får många pass nu och då kan man förhoppningsvis kanske få en toppenlön, för att betala tillbaka.

Denna veckas pass:
Tisdag: 07.00-16.00
Onsdag: 14-00-20.00
Torsdag: 20.00-08.00 (till fredag)

Mår så himla dåligt också, magkatarren som spökar. Hoppas det blir bättre tills man ska bege sig vid 13 i dag :). Ni få hade så bra, puss och kram!

Kommentera inlägget här :