2:a advent

publicerat i
Nu börjar julafton närma sig, det är redan 2:a advent, mysigt! Kylan är outhärdig men vi ska väl vara glada för att vi har snö så här till jul? Såg att jag fått en kommentar ang. julgranens tidiga uppkomst. Granen fick jag av min morfar som han tagit ner och vi träffades i går, så då var det lika bra att klä och göra den klar. Den kommer dock åka ut fortare ;P.

I dag har hyllorna och ramen kommit upp. Jag får tacka så mkt till killarna för hjälpen, det blev super. Nu är det bara att vänta på bilderna och nån ram för att få till det sista. Hoppas att man inte får fler idéer på hur man vill ha här hemma. Men det ska nog inte bli nå problem längre eftersom man inte har mer plats, hehe!

Förresten satt jag upp "Carpe Diem" texten på väggen i köket, men fegade ur att sätta upp den direkt på väggen pga. av klistret, inte roligt när man flyttar härifrån och måste stå för ommålning om färgen lossnat helt. I stället tog jag ett svart ark och gjorde om texten och satt upp med häftmassa, blev inte så bra men det får vara så ett tag. Jag frågade målarna som var här och de sa i alla fall att färgen skulle lossna, vad tror ni?

I morgon blir det ett 6 timmars pass på jobbet (8-14) efter det blir det att fixa här hemma, om bilderna kommer vill säga.


Så här blev de med texten!


Nu blir det att slå på tv:n för snart börjar "Teen mom." Ha en fortsatt mysig 2:a advent.

Kommentera inlägget här :