Körkort

publicerat i
Nu måste jag börja ta tag i körkortet. Har varit inskriven på körskolan sedan jag va 16 år. Teoripaketet med 10 körlektioner har jag fortfarande instående och är helt oanvända. Mamma har tjatat i flera år nu att jag ska ta det, men har aldrig känt mig motiverad och inte haft tid, om man får skylla på det. Mamma har nu fyllt 44 år och hon har inte heller körkort men nu ska hon arbeta på det också :). Är så stolt över henne om hon fixar det. Halkbanan är något som jag gruvar mig för redan nu, hehe. Har känt hela tiden vilken frihet det är om man har körkort men så fri kommer man inte kunna känna sig eftersom jag har ju ingen bil. Det är klart att man kan alltid låna en bil tills man har råd att ha en egen. Men sedan sa mamma något bra: Hon kommer köpa och stå för en bil som kommer bli hälften min. Då blidde man riktigt glad :).

Idag blir det bara lite plugg sedan ikväll ska jag gå över till Mari för ljusparty :). Bra dag!

Imorgon ska jag ner till stan och lämna in uppsägningspappren för lägenheten och sedan dra in på Checkers för att köpa de nya teoriböckerna. Sedan ska jag umgås med Carro och ev. plugg senare. Blir en lugn helg bara. Ska eventuellt övningsköra på söndag. Kommer gå ut med en VARNING till alla trafikanter, Cindy är ute på vägen, Illa ;)


Kommentera inlägget här :