Pounds to go & Pounds lost

publicerat i Allmänt, Min nya livsstil;
Dessa glas har jag gjort för att få som en motivation till viktnedgången. Meningen är att man ska se varje gång man gått ner ett kg (man blir nog motiverad av att se när det minskar i glaset). Tänk när alla stenar i glaset "Pounds to go" ligger i glaset "Pounds lost," då har jag nått min målvikt. (Efter varje kg som jag har gått ner flyttar jag över en sten).
Den här gången är det inte bara vikten som är i fokus utan det handlar om hela min hälsa. Jag måste börja ta hand om mig själv och det är därför jag börjat med hemmaspa. Igår kväll hade jag det helt underbart med spa.
Hela förra veckan har jag varit ute och gått, gjort övningar på mobilen (appar) 2 gånger om dagen och undvikit sötsaker helt.

Kommentera inlägget här :