Äntligen tillbaka <3 + Uppesittarkväll

publicerat i Allmänt;
Julen är snart kommen och det är verkligen den mysigaste tiden på året och jag längtar så mycket tills imorgon för då ska jag ha min första uppesittarkväll hemma. Jag har alla dagar den här veckan kommit hem från jobbet och satt igång med diverse bakning. Ska bjuda på allt de smarriga jag gjort och skinkmacka med mera, det blir även Bingolotto så klart. Kommer bli så mysigt. Jag ska jobba imorgon och sedan blir det bara hem och förbereda för främmande, vi är ca 10 stycken just nu. Ni som känner mig vet att ni alltid är välkommen. Dörren står alltid öppen.
 
Måste också bara skriva av mig lite om en positiv sak. Cindy är äntligen tillbaka efter en lång tid. Jag insåg för en tid sedan att det är dags att ta sig ur svackan och se allt det positiva jag har livet och då är jag rik. Rik på kärlek från familj och vänner, och ingenting är mer värt än det. Det är skönt att allting börja vända. Jag trodde inte det skulle vara så jobbigt just denna känslan av ensamhet eftersom jag tidigare bott själv länge och sedan i princip själv hela tiden trots en hjärtevän men det har varit extremt tomt ändå fast jag trodde att det skulle vara lätt då man varit van det men ack så fel man hade. Det här gjorde så klart att jag utsatte mig för att vara själv för att inte bara ha någon för att. Det är verkligen viktigt att man kan vara nära den man lever med och jag har lärt mig så mycket. Vet exakt vad man vill ha och inte. Har också hittat tillbaka till mig själv och min energi och känslan för att vilja skapa igen. Cindy är tillbaka, den personen som folk tycker om och är van att ha omkring sig. Har tyvärr hört att många saknat "henne" och att dom inte känt igen mig riktigt men det är inte lätt om man tappar sig själv men vi alla går nog igenom det här minst en gång i livet. Kommer nog inte tappa bort sig själv så här igen, man har blivit starkare av det här och klarar nog att hantera det bättre om man råkar ut för det igen.
 
Det har tagit sin tid men kan äntligen säga att jag tycker det är skönt att vara för mig själv och att kunna känna sig nöjd med att vara själv och inte känna att man behöver slänga sig in i nåt utan att kunna landa i att vara själv och må bra i det för att sedan kunna starta något fint tillsammans med någon annan. Nu är jag i alla fall glad av att vara med mig själv bara och ser fram emot ett nytt år med nya möjligheter, nya möjligheter på alla plan, spännande.
 
Det tog långt tid för mig än vad som kanske är normalt men detta var första gången jag varit med om det här, en "separation" har jag aldrig upplevt tidigare. Ett avslut är nog mycket lättare om man varit med om det tidigare men självklart är det jobbigt att det kan gå fortare för andra att gå vidare och må bra än vad det tog för mig. Egentligen var det redan i somras som jag började må bra men då skedde någonting som drog ner mig helt och efter det fick man ta ett beslut om att ha kvar .... i mitt liv eller inte och det bästa var att bryta helt och allting och det var tufft och tog hårt men det är nog de bästa för båda parter, hoppas det i alla fall. Kommer aldrig mer vara velig och kommer verkligen visa och säga vad man känner och tycker. Men det är bara att acceptera hur situationen är och man kan inte göra någonting ogjort, det är vad det är. 

Det är absolut inte synd om mig, det är mina val. Sedan har jag som nämnt känt att jag vill känna mig nöjd att vara själv innan man låter någon annan kom in i en på livet. Jag är glad över allt som hänt och jag ångrar ingenting. Ser fram emot nästa år och låt 2017 bli ett bättre år än 2016. Fast jag vet att det är upp till en själv att forma året hur man själv vill ha det och år 2017 ska jag göra till ett bra år och inte hänga sig fast på allt det gamla utan se fram emot allt det nya. Det är väl så livet är, folk kommer och går. 

Snart är det julafton också <3. Blev ett hattigt inlägg men hjärnan går på högvarv, har mycket jag vill dona på med innan sängen kallar. Ska ut till förrådet och hämta in köksstolarna och det andra köksbordet, så roligt det ska bli. Jag kommer nog justera det här inlägget om det är för slarvigt och för upprepande, haha. Men det blir inte nu. Hoppas ni förstår vad jag skrivit i alla fall.

Vill passa på att önska er alla en God Jul & Ett gott Nytt År <3

  Im back :).

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Magnus Dahlberg:

Så roligt att läsa att du verkar må bra! Jag finns alltid här för dig, och jag försvarar dig med mitt liv! Jag önskar dig och dina kära en riktigt god jul! Du har gjort dig förtjänt av en ljus framtid, lämna det mörka bakom dig! Ta nya tag, låt 2017 bli ditt år! Tveka inte att höra av dig om jag kan göra något för dig.

Svar: Tack så jättemycket :). Hoppas allt är bra med dig och att du får en riktig bra jul 😊.
Cindy

Kommentera inlägget här :