Dags för glasögon

publicerat i Allmänt;
Igår efter jobbet hade jag tid för synundersökning hos Specsavers. Det var helt gratis. Jag är mycket känslig mot ljus, att köra mörkerkörning är en plåga. Känns som jag blir bländad från mötande fordon, inte alls trevligt! Dom kom fram till att jag har några brytningsfel i ögonen.
Det är inget krav att jag behöver glasögon/linser eftersom jag har bra syn så och klarar allt jag behöver för att få köra bil. Men är ändå tre rader från det man i normala fall ska se på tavlan. Hon nämnde att det är bra om jag har glasögon för min skull.
Har tänkt att köpa mig nåt billigt par och försöka ha dom på mig när jag kör och läser. Har hittat några men inte testat. Jag gillar glasögonen ovan. Får se hur det blir. Blev orolig först men det var "normala" fel. Cylindern på höger sida var på -1,50 och -1,25 på vänster sida. Typiskt att det var ojämnt, annars hade man kunnat köpa sig ett par läsglasögon för 20 kr på ÖB men vill ha styrkan som är anpassad efter båda ögonen. Vet dock inte riktigt hur det fungerar.
Bilden är lånad från Specsavers

Kommentera inlägget här :