Receptionistutbildning

publicerat i Allmänt;
Vad tiden går fort, hinner inte med mig. Har hänt en hel del saker sedan sist. Den största händelsen är att jag kommer börja studera igen, studera någonting som jag verkligen vill. Jag ska börja en receptionistutbildning och har precis fått veta att jag bliivit beviljad studielån. Har inte fått beslut om när studierna börjar men snart så. Jag känner mig laddad och förväntansfull till att studera igen. Utbildningen ligger på 9 månader och det är lagomt. Bettan ska studera samma utbildning och det gör det hela roligare.
I fredags var jag hela dagen i Stöde hos morfar och hjälpte han städa huset och bilen. Sedan har det varit lugnt. Hade en bra Valborg som spenderades med ett härligt gäng i Njurunda.
I torsdags började jag blöda näsblod. Brukar bara blöda näsblod ibland i samband med förkylning men nu kom det utan anledning? Har varit trött, stressad och rört mig mycket de senaste veckorna men brukar inte blöda för det. Hoppas inte det blir nåt mer.
Denna skönhet vill jag ha som mitt kommande skrivbord. Ni som känner mig vet att jag tycker om att ha det enkelt och framförallt stilrent. Det känns jobbigt att använda ett skrivbord i samma rum som allting annat men känner att jag behöver ett bra ställe att sitta och plugga vid (även ett bra ställe att sitta vid datorn på). När jag studerade på universitetet satt jag på soffan med datorn i knäet och jag som fick MVG i ergonomi, hur gick det till? Sitter varje dag med datorn i knäet fortfarande. Det fungerar inte att sitta vid matbordet heller, känner mig på något sätt så långt bort när man sitter i köket sedan blir det stökigt att ha datorn, skrivare, papper och alla böcker på matbordet osv.
Det jobbiga med allt nu när man bor i en etta är att jag kommer att ha: Sovrum, vardagsrum, myshörna och datarum i ett och samma rum. Jag kom fram till att en sekretär är den bästa lösningen. Det är bara att stänga luckan och då försvinner "skrivbordet" och sekretären är då bara som en fin möbel. Kommer ha en blomma, lampa, ljus, ram etc. på sekretären för att ha datorn och allt annat i.
Idag har jag varit med mormor på Fyndlagret för att kolla på en sekretär, men hittade ingen bra. Har hittat en på Blocket som finns i Timrå, ska åka och kika på den till veckan. Vill helst ha den ovan men 1795 kronor är tyvärr för mycket. Måste tänka på att det kommer gå mycket pengar till studiesaker och studentlitteratur.

Kommentera inlägget här :