Massage

publicerat i Allmänt;
God kväll! Hade tänkt uppdatera bloggen mer under kvällen men Nina ringde och frågade om jag ville med på en kvällspromenad, det säger man ju inte nej till. Jag har inte haft tid eller ork att uppdatera, ber om ursäkt för det.
Det är någonting fel på mig, men när jag tänkt över det sista så kommer det mer saker att fundera över. Har imorgon haft en ständig svimfärdig känsla/yrsel varje dag i två veckor. Det började på Zumban förr förra tisdagen. Sedan har det som suttit kvar. Först drabbades jag varje kväll och nu är det på dagar också. Det är inte ihållande men har det av och till - dagligen. När det kommer känner man att man inte orkar med nåt mer och det har gått så långt att jag inte ens vill åka utomlands om det fortsätter. Mår inte alls bra. Förutom det här och tröttheten så är det inget annat fel. Men det räcker som det är.
Ringde vårdcentralen idag och fick komma till läkaren på en gång. Läkaren sa att det var inget allvarligt. Värderna, blodtrycket, synen och motoriken såg bra ut. Han sa att 90-95 % av yrsel består av stress eller muskelspänningar. Som jag tänkt när det här började var att det kommer från nacken/ryggen. Har i många år haft problem med nacke/rygg men aldrig med yrsel. Sedan jag började med Zumba har det blivit värre, det kändes då skönt när läkaren sa att det kan bero på muskelspänningar, det är nog det som det sitter i.
Jag har velat gå på en riktig massage i många år och idag bokade jag en tid. På onsdag 09.15 nere i stan, spännande!
Förresten, för att prata om stress. Många av er vet att jag är en stressmänniska. Har dock känt mig ovanligt lugn men var en stressig period för flera veckor sedan när alla tankar om studier cirkulerade runt, även om den stressen har lagt sig har jag ändå känt att det ska inte orsaka att man håller på att svimma varje dag?! Får börja lita mer på läkarna och bara släppa det. Det ska i alla fall bli underbart med massage. Berättade för henne om min yrsel och vad läkaren sa och hon är medveten om att jag vill testa massage på musklerna för muskelspänningarnas skull. Det blir min första riktiga massage :).

(Bilden är lånad från Google.se)

Kommentera inlägget här :