Vill göra nåt ...

publicerat i
Morgon morgon. Sitter och är klar för att åka och jobba, känner mig trött för att jobba men det beror nog på vädet. När ska vi få sommar? Det är helt otroligt och när det väl har varit sommarväder så har man jobbat eller bokat tvättstugan. Är ledig på fredag och hoppas det är sol då för sedan jobbar jag hela helgen.
 
Jag har inte bokat tvättstugan på fredag, så skönt! Ska inte göra mycket (här hemma iaf). Funderar på att plocka undan och diska undan ikväll eller imorgon kväll när man kommer från jobbet så man slipper tänka på det på fredag :).Efter dessa sex arbetsdagar denna vecka så får jag vara ledig måndag och jobbar då bara tisdag-fredag nästa vecka. 
 
Jag och Tessan planerade att åka en sväng till Gävle v.31 då hon har semester hela veckan. Jag visste inte då hur jag skulle jobba men jag menade på att om jag jobbar helg så är jag iaf ledig två vardagar men nu när vi bytt schema så är det inte så. Antingen jobbar vi som de flesta andra. Varje vardag med ledig helg. Eller så jobbar vi helg och alla vardagar förutom en. Snacka om typiskt att v.31 har jag denna långvecka. Är bara ledig fredag och jobbar 11 timmarspass på söndagen, haha! Men jag klagar inte. Man kan åka vilken helg som helst egentligen.
 
I Gävle skulle vi vilja åka till Furuvik och ta båten från Grisslehamn-Eckerö. Det är bara någon timmes båtresa där man hinner njuta av en god måltid och taxfree. Mamma och Jim överraskade Ida (Jim's mamma) med den här båtresan i april. Mamma har presentkort kvar där det är gratis med både båt och buss.
 
Men igår när jag pratade med mamma kom jag på att egentligen behöver jag inte åka till Gävle. Det var bara någonting som jag ville göra så man känner att man hittat på någonting i sommar än bara jobba. Får mina semesterdagar runt 18-22 oktober. Har lovat att komma till Sthlm men eftersom man fick jobb kunde man inte fara dit då det var "planerat" men då tänkte jag att man antingen kan fara i oktober när man slutat (om det inte blivit riktigt kallt) eller att man kanske tar ledigt en fredag eller måndag i mitten av september. Vi kommer förhoppningsvis börja få det lugnare på jobbet i mitten/slutet av september och då kanske man kan byta ett pass med kollegan för att man kan åka till Sthlm. Åka tidigt på fredag och komma hem på söndag eller så :).
 
Alltså kan man hoppa över Gävle-resa och lägga pengarna på Sthlm istället eftersom det är bara några veckor mellan där och sedan är man inne i september. Man har ju Selångers-marknad att se fram emot också, haha! Jag tycker det är så mysigt att strosa runt där. Får se om man göra samma som de sista två åren. Gå med mamma och Jim en kväll. Har vi samma schema som nu och jag jobbar helg är jag iaf ledig fredag. Då får man gå då. Men det löser sig alltid.
 
Ska ta mig en macka eller frukt nu sedan packa för jobbet. Shit, det känns som man inte vaknat ännu. Men det har varit en konstig natt. Vaknade först av att teven var på, senare för att jag var så kissnödig och tredje gången var det för att jag fick flera sendrag på vänster vad. Aj aj, det gör så ont. Kanske somnar på jobbet, haha! Nej då det kommer vara mycket idag.
 
Innan jag börjar packa och dona på så lägger jag upp ett inlägg med sakerna från ELF. 
 
Kramar!

Kommentera inlägget här :