Sidsjön

publicerat i
Sitter här åter igen och väntar på att man ska få åka och jobba. Har lite saker att göra men kan blogga en sväng innan det är dags.
 
Igår var man stolt över sig själv. Var hemma strax efter tre och åt lite mellanmål för att sedan ta på sig träningskläderna och gå ner till stan, till Tessan's jobb. Hon hade några barn kvar på dagis, vi lekte lite och åt frukt. När alla barnen var hämtade och hon stängde så for vi till Sidsjön och gick runt där. Det var meningen att vi skulle jogga men det var så varmt och kvavt, jag höll ju på och svimma när jag gick ner till stan också. Det skulle faktiskt behövas lite regn och åska för att fräscha luften. Det är heller inte roligt att stå inne hela dagarna i denna värme med en AC som knappt når fram till där man står, haha!
 
Imorgon har man en kort dag, 6.30 till 13.00, skönt! Men schemat ska ändras eftersom jag har många fredagar jag slutar 13 och E har hälften så lite. Har även pratat med G som är vår resurs på jobbet och hon kan inte jobba den helgen som var tänkt med STHLM för det är ju en stor tävling på jobbet och hon är tävlingsledare just den fredagen, typiskt. Då såg vi över schemat och en fredag som hon kan är fredagen om två veckor (blir nog andra helgen in i augusti?).
 
Men nu vet vi inte om det går ändå, Tessan skulle se över budgeten och ledighet. Det ska nog inte vara problem med E heller men om vi ändrar vissa fredagar på schemat är jag ju körd. Hon har några dagar semester nu så vi jobbar tillsammans igen på tisdag, får höra med henne då när man vet hur det ser ut för Tessan. Eller om man ringer E på jobbet i helgen för då jobbar hon. Hoppas att det kan bli av, är så taggad. Men skulle det visa dåligt väder den helgen så åker vi inte, haha. Men man vill ju ha det bra ändå och kunna vara ute annars kan man lika väl vara hemma och hänga.
 
I helgen är det en del som står på schemat. Har tvättid på söndag kl 11 men ska se om det finns en tvättid imorgon så man kan tvätta efter jobbet istället. På lördag ska vi tjejer fira Tessan som fyller 26 år på söndag. På söndag skulle jag vilja åka ut till Matfors och träffa mamma en sväng. Får se hur det blir med tvättningen, måste tvätta eftersom man jobbat hela denna vecka sedan jobbar jag sex dagar nästa vecka också. Men sa till mamma att man kan köra in två maskiner hos dom annars. Ska ut till tvättstugan och kolla läget innan man kör mot jobbet :).
 
Vet inte om vi ska ut på lördag, vi får se vad kvällen har att bjuda på :). Det kommer i alla fall bli en trevlig kväll med trevligt sällskap.
 
Dags att fixa innan man ska iväg. Jag önskar er alla en underbar dag!

Kommentera inlägget här :