Fixar och donar

publicerat i Allmänt;
Igår for jag iväg till mamma och Jim och åt middag och umgicks med dom. Var hemma vid nio-tiden så det blev några timmar. Det känns som det är mycket som händer med jobbet och hoppas det ska lösa sig snart. En sak efter den andra händer men nu är det bara en sak till som vi måste få ordning på sedan gäller det att skapa rutiner och infinna sig i det nya schemat. Det är snurrigt men det är bara att bita ihop. Det är samtidigt roligt så klart.
 
Ska jobba imorgon men vet inte riktigt vilken tid ännu, vi håller på att göra om schemat för att en person är inte kvar så det blir kaos med bara två stycken. Men får veta idag när jag börjar imorgon och sedan ska vi diskutera imorgon på jobbet också, vi måste komma fram till en lösning helt enkelt. Det ska bli skönt att få en fast punkt och veta hur man ska jobba resten av säsongen. Då kan man som sagt börja skapa rutiner igen och komma in i vardagen. Det är svårt med det nu när man går och tänker på hur vi ska få ihop schemat osv. Det är stressigt för alla men det ska bli skönt att komma till ro när det är klart :). Det var meningen att jag inte skulle vara ledig idag eftersom vi skulle börja gå från ett schema till ett annat men jag ville vara ledig pga. att jag har jobbat hela helgen. Men nu kanske jag offrar och att jag inte får vara ledig i helgen som  kommer då hela släkten ska till campingen i Torpshammar. Mamma visade mig stället igår och det är rena rama äventyrsparken. Men jag får väl offra mig och jobba till helgen också bara för att jag var ledig idag. Men har man planerat nåt som jag gjort i helgen är det inte roligt om man får jobb men vill inte säga ifrån en gång till att jag vill vara ledig. Men jag säger så här, bara vi kommer fram till ett bra schema som vi båda parter tycker är bra så skiter jag i hur denna veckas jobb ser ut, då vet man iaf att resten av tiden här kommer att fungera.

För att prata om något annat. Mamma har ju börja sälja Oriflame hon också. Jag blev konsult för Oriflame när jag var typ 15 och sedan man började på gymnasiet började det dala av. Sedan dess har jag bara sålt till kompisar, mamma och till mammas jobb. Men nu är det hon som får ta mina ordrar också, haha! Jag och Tessan beställde med henne sist och mamma hade fått hem det igår. Det blev en lypsyl, en duschkräm och en bodylotion i samma doft som duschkrämen (vattenmelon), det doftar gudomligt. Jag fick en ansiktsmask av mamma också, ska testa den idag och slänga min gamla. Den jag har nu är närmare tre år gammal skulle jag tippa på.Var så roligt att få träffa mamma, Jim och Tejo. Jim kollade även på bilen och det verkar inte vara några större fel på den, skönt.
 
Ska träffa Tessan en sväng senare mot kvällen och ta en promenad. Känner att jag gått upp i vikt och det beror nog på all stress, men konstigt nog har jag inte lika mycket problem med magmunnen?! Stress ska påverka magen otroligt mycket men icke. Kanske är så att jag är stressat på ett "normalt" sätt nu, än att bara gå hemma och inte göra någonting, den stressen kanske är värre. Jaja, jag klagar inte, haha! Men som sagt bara det löser sig med schemat så blir jag lugn, eller lugnare i alla fall. Det har börjat sätta igång riktigt på jobbet, mycket folk hela tiden och det är bara stress. Hela juli och augusti kommer vara hemsk men sedan börjar det dala av, så det är bara 2 månader till att bita ihop och sedan om jag har tur hamnar jag uppe på kansliet i september och ska få sitta där och hålla på med statistiker och sånt, ännu en till merit ;). Fast nu när vi bara är två istället för tre så vet jag inte om det funkar, men hoppas.
 
Ska inte skriva mer om jobbet, känner mig stressad och typ nervös och orolig? Konstigt detta, haha! Men ska prata med dom lite på telefonen idag om schemat också så ska slappna av tills dess. Kan inte jobba så mycket och gå runt och tänka på jobbet det är som att jobba 24/7 och det går inte. Men man vill ju lösa schemat.
 
Igår innan man begav sig till Matfors städade jag, så skönt att få det gjort. Frågade mamma och hon sa att det är "normalt" att damma och dammsuga en gång i veckan. Toan och handfatet kan man ta några gånger i veckan. Diska och hålla iordning kan man göra lite efter jobbet. Men hon menar på att jag inte behöver städa så mkt som jag gör ;). Jag bor själv och bor i en liten lägenhet. Men jag är van att kunna städa och tvätta när jag vill och blir stressad när tiden helt plötsligt inte finns till. Men då vet jag att det är "normalt" med en gång i veckan som man storstädar och det får man ta när man har helg och är ledig.
 
Igår fick jag en glad nyhet. När jag läste på universitet så har jag en tenta kvar i juridiken, den kursen ligger på 15 hp och det var ca: 2.5 år sedan jag gjorde tentan sist men klarade den inte. Alltså har det gått riktig lång tid och inget av kursen ligger kvar i mitt huvud, jag kommer inte ihåg mycket. Det har legat i mitt undermedvetna och oroat om när jag måste klara tentan och det värsta jag farat är att om jag inte klarar den snart får jag betala flera tusen. T hade en kurs på 7,5 hp och hon fick betala tillbaka över 4000 kronor och då tänkte jag att jag kommer få betala tillbaka flera tusen mer. Har funderat att ringa CSN och kollat upp men det har aldrig blivit av. Ringde igår och jag kommer inte bli återbetalningsskyldig om jag inte gör denna tenta :). Snacka om att en stor tyngd har släppt från mina axlar. Kan glömma juridiken helt. Skulle självklart vilja ha ett betyg i den kursen men har jag inte börjat plugga för den nu så kommer det aldrig att bli av heller. Ska nog ta ut alla papper och juridikboken för att slippa det helt ;).
 
Ska posta ett brev till CSN också ang. betalning av studielånet. Har äntligen tagit tag i det också. Kommer nog åka på en betalning i augusti men var tvungen att skicka in en blankett om ändrad inkomst nu när man har en 6-månaders anställning. Får se hur det blir med det. Tänk om man kunde vinna pengar och lösa ut den skulden ;). Men det är en investering och många får leva med den här skulden resten av livet.
 
Oj vad jag skriver. Man kanske ska ta och göra någon nytta. Funderade på att göra ett matschema och ett träningsschema men får vänta tills schemat är löst och planera utifrån det. Ursäkta för ett långt inlägg, haha! 
 
Puss & Kram
 

Kommentera inlägget här :