God fortsättning

publicerat i Allmänt;
God fortsättning på er alla!
Hoppas att ni haft en bra jul. Själv har man haft det riktigt härligt! Det skulle bli ett lugnt julfirande men det hände en massa saker hela tiden så dessa fyra dagar som man varit borta har bara sprungit iväg :).
I fredags blev jag hämtad av Jim. Vi for upp till mormor för att han köpt en jättefin blomma i kruka till henne. Surrade med mormor en stund sedan for vi vidare. Slutade med att vi handlade på ICA i Matfors. Sedan hem till Matfors och invänta mamma. Vi åt middag och for sedan till Stöde och hämtade morfar för att sedan åka till Kusin Fredrik med familj för att fika och umgås en stund. Sedan begav alla oss till Stöde kyrka för att se kusinbarnet Emma sjunga i kören :). Jättetrevligt! Nästan hela släkten fick man träffa i kyrkan. Det var perfekt att få träffa dom eftersom släkten inte skulle fira julen tillsammans i år. Efter konserten for vi hem med morfar och for på ICA Maxi som hade öppet till 00.00. Vi var nog hemma närmare elva på kvällen.
I lördags kom morfar och fikade och vi donade på hemma, klädde julgranen bland annat. Sedan kom moster Maria, Ulf och mormor. Dom skulle stanna ett tag men dom blev kvar på middag och för en massa prat, det var jättetrevligt :).
I söndags kom Ida och på kvällen kom lilla kusin Vilma, moster och Tommy för uppesittarkväll med oss.
På själva julafton skulle vi bara vara fem men då kom Vilma, moster och Tommy för att äta lunch med oss - julgröt. Dom stannade ett tag bara för att sedan åka till den andra halvan av släkten och fira med dom i Härnösand. Släkten var uppdelat på tre ställen i år. Ett gäng i Stöde, vi i Matfors och resten i Härnösand ;). Men det var mysigt ändå att jag fick vara med mamma, Jim, Ida och morfar. Fick träffa nästan alla i släkten denna helg ändå så det var ju bra i alla fall.
Alla blev nöjd med julklapparna från mig och jag blev nöjd med julklapparna jag fick. Mamma och Jim skulle bara ge mig något litet eftersom jag har redan fått julklapp av dom. Har nämnt i tidigare inlägg att dom har betalat av restskatten och några andra saker så då valde jag att jag hellre blir skuldfri dom och inte få något i julklapp men så blev det inte. Jag fick de två kistorna/korgarna som jag ville ha. Sedan fick jag presentkort på Birsta City för 1000 kronor och 1000 kronor kontant. Ja, vad ska man säga? Fick några tusenlappar av mamma och Jim förra månaden till skulden. Av morfar fick jag 500 kr och en Trisslott. Av Ida fick jag 300 kronor och en jättefin grytvante och en tillhörande grytlapp :). Jim ville att jag skulle vara med i 100 kronors-julklappen så jag köpte Triss-lotter till det. Fick en 100 av han för det. jag fick två fina LED-ljus med mönster (svart och röd).

 Hur har eran jul varit?

Kommentera inlägget här :