YES

publicerat i
YES, Jay tog hem segern i Idol 2010 :). Men det visste de flesta nog redan. Han är grym. Nu blir det spännande och se om han kommer vara kvar. Tycker att Idol är helt onödigt eftersom de tar inte vara på den chansen de fått att utvecklas utomlands, utan istället försvinner de lika fort. Men det är iaf roligt att Agnes som vann för några år sedan har kommit långt i sin karriär på andra sidan Atlanten. Jay är en som verkligen skulle kunna ta världen med storm med tanke på hans röst och charm.

I dag är det en lugn lördag som väntas, eftersom imorgon blir det jobb (7-16). Det är iaf skönt att man städade igår så man slipper tänka på det, ska försöka hålla efter bra genom att plocka undan och damma lite varje dag. Det behövs verkligen dammas varje dag eftersom man har svarta möbler överallt ;). Sitter och håller tummen för mamma nu också. Hon har uppkörning och teoriprov i dag för skoterkortet. Hoppas hon kör lugnt för hon har kört utan kortet också och det är inte en lugn körning, haha!

Sedan är det så roligt, har fått erbjudande att äta julbord på Norra Berget med alla assistenter i veckan här. Det känns härligt. Även om jag arbetar nu så känns det inte som man kan klassas som en assistent riktigt än förrän utbildningen och det är klart. Kommer få gå en utbildning i Januari.

Just ja, snacka om irriterande och skrattretande situation man hamnade i igår. När jag hade tvättat klart och städat de sista i mammas lägenhet och hade städat hemma här skulle jag ta ut en massa sopor till grovsoprummet. Ja det låter ju inte svårt eller hur? Men det hände nå konstigt, jag körde in nyckeln i låset sedan fastnade nyckeln helt, fick inte ens upp dörren. Man stod där ett bra tag utan vantar och hade inte mobilen med heller, det var bara att ta bort de andra nycklarna och gå in och hämta mobilen, ringde grannen mammas väninna och hon kom ut men det gick inte. Sedan kom det bilar in på parkeringen precis intill där vi stod och där stoppade jag en kille och han gick och hämtade verktyg. Till slut fick han ut nyckeln. Men lite små irriterande så där :P. Men skulle inte ha lämnat nyckeln, i såfall brytit av den eftersom det faktiskt var hemmanyckeln.

Sedan har jag även knäppt bilder på resultatet av lägenheten, knäppte igår när alla ljusen var tänd, men kameran gillar inte ta bilder i mörker men delar med mig av några bilder får ni se hur de blev. Allt är typ i ordning nu, bara lite små-justeringar kvar. Ska Kolla om man kan fixa nåt sånt idag. Ska även försöka plugga lite teori, nu var det ett bra tag sedan sist, suck! Tror ärligt talat att jag aldrig kommer fixa körkortet.



Vad tycker ni?

Kommentera inlägget här :