Bortskämd?

publicerat i
Hejsan alla glada, hoppas ni har en bra annandag jul. Jag är riktigt nöjd iaf men börjar tänka på att man kanske är bortskämd ändå ;). Eller så är det bara helt enkelt att jag har varit riktigt snäll i år, hehe. Fick en del pengar i julklapp (vill inte nämna) men det är meningen att jag skulle handla något som verkligen behövs, har då tänkt att handla lite varmare kläder, tjockare tröjor, sedan ett par byxor och lite sånt. Måste även införskaffa en ny mascara, vet inte hur gammal den är, men flera månader iaf. Inte bra, inte bra, men måste köpa en ny sådan iaf.

Sedan har jag nämnt om att Jim skulle köpa jacka och täckbyxor till mig i Hudik under veckan, men vi och mamma drog på en shoppingtur förmiddags, där jag fick en snygg jacka med de bästa täckbyxorna, de blev iaf över 1000 kr kan jag säga, men bara jackan skulle ha gått på 1700 kr. Fick även 2 par ullsockar av mamma, sedan köpte jag ett par varma vantar, 2 varma och mjuka mysbyxor sedan en mössa, den passade jag faktiskt i. Bra det, har inte haft en mössa på flera år nu men nu var det dags att ta och hitta en.

Vet inte om jag nämnt om hur kallt det verkligen va i fredags?! När jag åker till jobbet måste man gå ca: 10 min. från E4:an till själva stället där man jobbar. Sedan var det ju närmare 30 minus ute på morgonen. Jag hade inte mkt kläder på mig, eller de var mest händerna som var i knipa. Hade leggings under byxorna och den varma jackan som jag fick av mormor men just händerna iaf. När man väl kom in satt R där som började 7. Han menar att man måste ta på sig hehe. I alla fall så gjorde de så ont i händerna, trodde att fingrarna helt ärligt skulle lossna. Visste inte om jag skulle börja grina eller skrika, men var tvungen att ta det lugnt för vi hade inte väckt gubben än :). Kunde inte sitta still, eftersom smärtan kunde man inte lindra på nåt vis. Sedan när man gick den biten hoppades man på att en bil skulle komma, skulle helt enkelt stoppa bilen för att be dom köra mig till huset, kunde inte ens andas av kylan haha. Jaja men jag överlevde, men planerade på att gå på vägen ifall man skulle falla ihop för att hoppas att dom skulle se en då ;).

Gjorde även ett relativt bra köp i dag också. Köpte Sony ericsson xperia x10 mini på MediaMarkt. Det var 20% på allt i butiken och mobilen kostar som ny - utan abonnemang 2600 och jag fick betala 2072 kr. Men då tog jag även abonnemang på 12 månader för att få fria sms och gratis mobilsurf (pga. att denna mobil är det bäst att ha abonnemang eftersom mobilen är uppkopplad på internet, och då flyger pengarna iväg fort om man har kontantkort). Men 109 kr i månaden i 1 år är inte så farligt, även om man inte ringer för nåt av det. Men alla har ju Halebop typ :).

Just ja, igår var ju Therese här. Hon är hemma från England nu :). Har inte sett sedan man var där i April. Det var lika trevligt som alltid, vi satt och surrade från eftermiddagen tills hon for hem vid 3 i natt. Vi ska se till att träffas en gång till innan hon åker tillbaka.




 

Nu är det dags att kolla vad man ska göra till middag. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentera inlägget här :