Jag lyckades och är så jäkla stolt över mig själv + Fira

publicerat i Allmänt;
Jag är jäkla stolt över mig själv, jag har faktiskt slutat snusa. Den 17e september tog jag sista snusen och det har väl gått ungefär 6-7 veckor snart. Har inte rökt på över ett år heller. Jag är så less att vara beroende och vägrar vara beroende av nåt så det var på tiden att ta tag i det. Jag tvärslutade helt enkelt. I samma veva när jag slutade med snuset skulle jag sluta med sötsaker eftersom jag känner mig själv och jag skulle äta mer godis därför slutade jag med det också. Stoppet med sockret höll bara lite mer än en vecka sedan bev det för påfrestande för "kroppen". Att straffa sig själv så hårt med att avgifta kroppen från både nikotin och socker var inte lätt. Jag har gått upp närmare 4 kilon nu vilket inte märks eller känns men man får räkna med några extra kilon när man slutar med snus/cigg och jag har gått ner 20 kg innan och att gå ner dessa kilon är ingenting. Jag har fortfarande sug men inte sug efter snus utan choklad.
.
Jag har börjat träna och köpt gymkort. Har även simmat på söndagsmornarna på Matforshallen. Det är skönt att starta dagen så tidigt med att simma. Jag tränar 3 gånger i veckan till och börja med. Jag har inte gjort ett schema ännu, men fått tips och råd av några killar som gymmar själv, jag ska ta in deras tips och råd och skräddarsy ett schema som passar mig. Jag har även varit på två gym för instruktion på alla maskiner, jättebra. Gymmet är jättebra men jag saknar en sak och det är en boxningssäck. Jag längtar jättemycket till att boxas, har inte boxas sedan slutet av 2010. Gymmet på Matforshallen har en säck så jag får betala in mig på det gymmet någon gång då och då för att boxas :).

För övrigt så längtar jag så mycket till vintern och främst julen. Jag har till och med "beställt" en gran av morfar. Han brukar hugga ner dom nu i november och han skulle på jakt häromveckan för att spana in en fin gran i skogen hans. Han är så snäll. Tänk att få lyssna på julmusik, julbaka, julhandla, snö och Hassela. Detta år ska jag åka slalom. Jag sa det förra säsongen och håller fast vid det. Det blev dessvärre inget skoterkort den här säsongen men bara jag kan hålla en sak då och det är slalom. Jag älskar att åka skoter och det kommer jag förhoppningsvis för göra detta år också och kanske köra lite grann. Har hört att det kommer bli en riktig vinter i år, kallt och mycket snö. Det blir underbart att vara i Hassela då. Ska försöka vara där minst lika mycket som förra säsongen.
 
Jag vet inte vart man ska fira jul i år. Om man bara blir några stycken tänkte jag komma med förslag att vi kan vara hemma hos mig. De senaste åren har vi varit splittrad hela familjen på flera olika ställen. De senaste två åren har det varit jag, mamma, Jim, Ida, T och morfar. För tre år sedan var alla hemma hos mamma och Jim, det var även då dom gifte sig och jag fick vara vittne <3. Vart ska ni fira jul i år?
 
I helgen blri det att julpynta, tidigt jag vet men jag bara älskar julen. Alla är välkommen på glögg och pepparkakor hos mig i helgen :). Jag ska julbaka nån helg snart också med kusin Vilma. Det har blivit som en tradition. Förra året var hon hos "oss" och sedan tre år före det har hon varit hos mig. Mysigt. Nu behöver man inte planera så mycket när vi nästintill är grannar idag :).
 
Peppande vägg på gymmet ;).

Kommentera inlägget här :