Utgång i helgen + Riktig otur

publicerat i Allmänt;
Vad jag längtar till lördag för då ska jag ut. Folkets Park i Matfors har nämligen Rockabilly event och jag har krypavstånd därifrån, haha. Skämt och sido. Men det ligger bara på andra sidan vattnet. Jag och Therese ska gå och vi blir hos mig innan för att dricka vin och äta en god middag.
Jag har bara varit på Rockabilly en gång tidigare och det var på Aveny men detta kommer säkert vara helt annorlunda då folk kommer med snygga bilar (förhoppningvis). Jag älskar Rockabilly/50 tals stuket, musiken, kläderna, bilarna, ja allt. 
Jag har beställt ett rött skärp och en röd hårblomma. Blomman kommer passa perfekt om jag färgar håret mörkt. Jag ogillar min extremt ljusa hy men vid sådana här tillställningar känns det lite bättre att vara blek eftersom det är rätt "fint" med mörkt hår och ljus hy (men annars är det inte okej, skratt). Jag har också ett rött läppstift och mamma har rött nagellack som jag kunde låna. 
Jag hittade jättefina vitprickiga klänningar i marinblått, svart och rött, det skulle vara hur fint som helst men skulle inte hinna få hem det innan helgen.
Om någon är intresserad av att följa med så säg till eller dyk bara upp, kommer bli roligt :). Längtar!
För att skriva om någonting annat. Jag hade riktigt otur med bilen. Toppackningen gick men jag kommer billigt undan ändå. Känns inte så roligt när man haft bilen i 2 månader bara men jag har tagit på mig en flyttstäd av ett hus och dom lapparna kommer bra till hands när detta med bilen hände. Vad ska man säga? Det värsta tänkbara hände men det är bara att ta nya tag och kämpa vidare. Håller tummarna på att det inte är mer fel, elfel eller liknande men det visar sig. Jag har också kontaktat kommunen och inväntar återkoppling gällande extrajobb. Det ska i alla fall bli härligt att gå ut i helgen och få släppa loss och inte tänka på allt för ett tag.

Kommentera inlägget här :