Stockholm + Bellica + Nått målvikten + Belöning

publicerat i Allmänt;
Äntligen har jag bokat tid på Salong Bellica. Fick presentkort där av mina kära vänner när jag fyllde år och har nu bokat tid för klippning. Ska även boka tid för nagelförlängning men de hade ingen personal för det men det är på gång denna vecka. Eftersom jag nått min målvikt kommer jag belöna mig själv med nya kläder och en brun utan sol dusch istället för något onyttigt. Har beställt några plagg idag, bland annat en bandeau overall eller jumpsuit som det också kallas. Det känns riktigt skönt att få göra någonting för sig själv, fixa naglarna och klippa håret så man kan känna sig fräsch och som ny igen. Funderar också på att färga håret mörkt igen :). 
Jag har varit stressad angående vad man ska prioritera först med lägenheten då det är både pengar som ska ut på renovering och på inköp av möbler och andra ting. Jag är mer sansad nu att allt inte kan ske på en gång (det är tyvärr så jag brukar vilja ha det) men det är någonting jag har blivit bättre på. Jag är stressig av mig men jag försöker finna lugnet och jag jobbar hårt på att "lära" mig ta det lugnt. Allting tar tid eftersom det är mycket pengar som ska ut men samtidigt är det roligt att man har saker att spara till, blir roligt sedan att handla/göra det man ska när man har pengarna. Självklart så är det varken billigt, lätt eller roligt att bo själv heller, dels för att det tar längre tid än om man delar på allt. Men dagen då man ska dela allt med någon kommer nån gång så just nu får man kämpa på för sin egen del.
Jag vill förtydliga att jag har ett komplett hem idag och ska inte klaga men jag har inte rätta möblerna som jag vill ha. Det är rätt naturligt att känna så, oftast när man flyttar till nytt brukar inte allt som man hade innan passa. Jag har som sagt ett komplett hem och trivs jättebra, det är jag som måste sänka kraven.
Har också tänkt på att man inte kan spara varje månad till bara hemmet, man måste kunna göra andra saker också. I sommar ska jag prova på vattenskidor, köra vattenskoter, fiska och åka båt. Vill också åka till Stockholm över en helg eller bara en natt för att få komma iväg från Sundsvall, ska boka in nåt sånt i sommar. Vill verkligen komma iväg, ett miljöombyte behövs. 
Jag har kollat upp helgjobb för ett antal månader sedan men det har legat på is när det varit så mycket. Men jag ska ringa till chefen på ett boende här i Matfors och boka tid för en inskolning. Blir det någon dag extra varje månad gör det mycket. Ska ringa i alla fall och se vad han säger men det är alltid bra med extra resurser och speciellt när jag bor nära boendet, de kan bara ringa in mig en lördag eller söndag.
Jag längtar tills att sommaren är här på riktigt. Jag ska köpa en rottingfåtölj, en sådan stor som man ligger i och ha den på balkongen. Tänk er på eftermiddagen med kvällssolen som lyser och man ligger där med en bra bok, ett glas vin och med chokladdoppade jordgubbar. Joråsåatt jag har funderat, haha. Lovely!
Har för övrigt legat sjuk hela helgen med en jädrans förkylning och hemsk hosta. Är fortfarande trött men piggare. Haft pollenallergi också vilket inte gjorde saken bättre. Nu blir det att lägga sig och mysa framför en film. Jobbet kallar imorgon :).
Ciao!
 
 

Kommentera inlägget här :