Promenad runt Matfors

publicerat i Allmänt;
Therese kom och hälsade på igår och vi passade på att ta en promenad i det fina vädret. Just detta är ett stort plus med att bo i Matfors. Det är mysigt att promenera och man är omringad av vatten och natur. Ser fram emot en båttur och fiske inom kort. En till sak jag ska prova denna sommar är vattenskidor. Alldeles bortanför mig finns Matfors Vattenskidklubb. Man kan också fiska några hundra meter från mig, regnbågar slänger dom ner där. Ska prova det också :).
Igår gjorde jag någonting nytt. För ett tag sedan pratade vi på jobbet att ICA har ett nytt "system". Man kan handla på nätet och åka och hämta varorna på plats. Jag har tänkt en del på det. Det är nog en idé för barnfamiljer och för människor som har fullt upp. Jag kände för att testa även om jag har tid att handla men det var roligt att prova. Jag kom en positiv sak med detta för min del. Jag behöver inte gå in och handla och komma ut med mer saker än som stod på inköpslistan. Du beställer/handlar bara det du ska ha och inget annat slinker med, haha. Ironiskt. Men det är ett bra påhitt ändå. Det är bara att köra på framsidan och köra fram så kommer dom ut med dina varor i påsar. Betalningen är gjord innan du åker och hämta ordern. Bara att packa in i bilen och åka.
 
 

Kommentera inlägget här :