What goes around comes around, är det så?

publicerat i Allmänt;
Ja, som rubriken lyder kan man väl säga att det här inlägget handlar om karma/dejting. Jag är fortfarande ute på dejtsidor, inte lika ofta som förut eftersom jag börjat bli less på det. Man har stött på en och en annan tok på dejtsidorna men så är verkligheten, jag har inte blivit utsatt för nånting eller blivit sårad, snarare tvärtom. Men man har sett tok från avstånd och genom det har man även fått en hel del goda skratt på vägen. Killar har friat, skrivit att dom vill att jag ska bli mamma till deras barn, ja ni förstår. Värre är det när dom verkar helt seriösa. Tok! Man har hört mycket annat också men ska inte gå in på det. Många tjejer som får höra sånt här kanske gillar det men det gör inte jag. Jag är inte ute på dejtsidor för att få bekräftelser utan jag är ute efter någonting seriöst. Ibland blir man less men jag vill ju inte gå miste om en bra kille heller och det är därför jag fortfarande vistas på dessa sidor. Ärligt talat svarar jag kanske 1 kille av 30, inte alls många som jag väljer att skriva med. Nu fick ni en genomgång hur min dejtvärld ser ut, haha. Har inte skrivit så mycket om det här tidigare. Några av er läsare vet ju redan det här redan.
Detta med karma då: En kille skrev nyligen att han vill träffa mig men jag såg av en slump att han är i ett förhållande?! Det känns förjävligt att en person kan göra så här, jag vill inte förstöra mellan dom. Det känns jobbigare när jag vet att han också har barn. Det är inte mitt problem egentligen, men klart jag tänker på det. Jag tror på karma och en dag slår det tillbaka på honom, på ett eller annat sätt. 
Ibland brukar jag tänka: "Behandla människor som du själv vill bli behandlad". Jag vill inte att min kille ska gå bakom ryggen på mig genom att skriva eller träffa en annan tjej som han gör mot henne. Det är ju upp till mig, vi hade träffats om jag sagt ja. Får se vad som händer, det är tyvärr inte första gången jag är med om det här. Egentligen vet jag ingenting om honom mer än att han är snygg, verkar trevlig och är i samma ålder som killarna jag träffar/skriver med idag (jag har tydligen nåt för killar som är födda -81, haha). Nej då, de flesta är -81:or men inte alla.
Det kanske inte är som man tror heller, ska inte döma personer jag inte känner (tyvärr gör jag det ibland) och det brukar man få ångra genom att det visar sig att dom är bra trots allt (karma, karma, karma). Får tänka igenom det här och kolla upp allting riktigt.
What goes around comes around, är det så? Vad tror ni?
 
 
 

Kommentera inlägget här :