Härliga fredag

publicerat i Allmänt;
Idag är det äntligen fredag och den bjuder på lite smått och gott. Jag fick sms av Tessan för en stund sedan och hon frågade om hon, Alex och lilla Emilia fick komma bort till mig efter lunch. Självklart, jag tar gladeligen emot dom. Det ska bli så roligt att träffa dom och Emilia växer så det knakar <3.
Ikväll 18.00 har jag muntlig examination i näst sista kursen. Började sista kursen i måndags men eftersom jag har muntliga idag (i förra kursen) så vill jag inte som blanda ihop kurserna och därför har jag inte börjat plugga på den nya och den sista kursen. Får ta tag i det i helgen. Dom som började kursen i måndags har 1,5 veckor på sig att göra proven och uppgifterna men jag har bara till onsdag på mig. Jag kommer också att jobba hela nästa vecka så får se hur jag ska lägga upp det. Har aldrig legat efter i nåt under hela utbildningen och det är ju dumt om man skulle börja med det nu när utbildningen är klar om en månad. (Tänk, om en månad är jag färdigutbildad receptionist).
Jag måste fundera på annat också. Utbildningen ska avslutas 21:a februari och alla prov och uppgifter ska vara inskickad senast den 16:e februari. Det innebär att jag måste göra allting klart i god tid och få allt rättat i god tid eftersom jag måste ha klarat halva kursen innan jag kan boka in den sista delen - den muntliga examinationen och jag hoppas att det finns tider senast den 21:a februari. Finns det inga tider så är jag inte officiellt klar den 21:a utan kanske får göra den muntliga veckan efter och det skulle vara lite drygt. När jag skickat in uppgifterna och gjort proven som ska vara klar på onsdag så kan jag börja plugga riktigt flitigt för att göra klart de mesta och då kunna boka in den muntliga.
Det skulle flyta på bra om man blir klar fredagen den 21:a februari eftersom då kan man på lördag fira att man är klar med utbildningen och att man fyller år (den 24:e). Hade tänkt dra ihop ett gäng på lördagen och åka och äta och sedan bowla. Lugnt och mysigt!
Ikväll efter muntliga ska jag möta upp Therese och vi ska ner till Willys, det är ju fredag och jag får äta godis idag (som jag längtat), får passa på den här helgen för man vet inte riktigt hur det ser ut när jag börjar med GI :). Efter det ska vi bara gå hem till mig och se någon film och umgås ett tag.
Nej, nu får det bli plugg, känner mig som alltid stressad inför muntliga, har bara läst igenom en gång. Har bara papper att läsa för Bettan har boken men ska läsa igenom allt en gång till och sedan hoppas på det bästa. Önska mig lycka till!
Kramar

Kommentera inlägget här :