Indesign - Mitt magasin

publicerat i Allmänt;
 Det här inlägget postade jag ursprungligen upp 2010!
Jag har gått igenom bloggen idag och hittat mycket roligt som hänt genom åren. Jag "lärde" mig det ena och det andra. För det första så måste jag verkligen arbeta i Indesign igen. Arbetade mycket i det förut men det var några år sedan. Man glömmer fort!
Magasinet nedan gjorde jag på Mittuniversitetet när jag läste Grafisk Design med inriktning, tidningsdesign. Vi skulle göra en redesign av ett magasin. Vi hade till uppgift att göra minst 7 sidor som var obligatoriska och jag gjorde 100 sidor, ja alla fick en chock. Men många sidor var kopierade från andra magsiner jag hade hemma. När jag väl kunde hantera Indesign så fanns det ingenting som kunde stoppa mig, haha.
Min egen inplastning. Tog hjälp av tejp, plastfickor och gjorde bilderna i Photoshop.

Obligatorisk: Omslag

Sidan

Gjorde en egen annons för Britney´s parfym

Annons

Obligatorisk: Innehållsförteckning

Välkommen... och redaktionen

 

 

 

Obligatorisk: Plocksida

 

En till egen annons. Gjorde den helt själv

Obligatorisk: Repotage

Obligatorisk: Repotage utifrån intervjun



 

Magasin och inplastningen. Sedan Glamour "blanketter".

Kommentera inlägget här :