Min nya livsstil

publicerat i Allmänt;
Mitt kostprogram från dietisten
Jag har bara varit hos dietisten en gång eftersom jag inte är prioriterad (tyvärr) men det finns andra som behöver mer hjälp.
Kostråden är baserad utifrån tallriksmodellen. Jag har olika kostförslag på vad jag kan äta till frukost, lunch, middag och mellanmål. Jag ska under de första två veckorna utesluta socker helt. Jag har bestämt att vara tre veckor utan socker.
Intag kolhydrater LUNCH: 70 g
Intag kolhydrater MIDDAG: 70 g
Intag protein LUNCH: 100 g
Intag protein MIDDAG: 100 g
 
Frukt
2-3/dag: Variera fruktintaget
Vindruvor: 10 st räknas som en frukt
Juice: 1 dl räknas som en frukt
 
Grönsaker
Obegränsat: Minst 3 dl per dag. Gärna fiberrika såsom kål, morot, broccoli, aubergine, wokgrönsaker m m.
Jag har som mål att nå min målvikt till mitten av februari, hoppas jag lyckas denna gång. Jag ställde mig på vågen för några dagar sedan och har snart gått upp allt jag gick ner. Behöver jag säga att det suger?
Nya köksvågen, 99 kr Rusta. Den är snygg, enkel och platt!

Kommentera inlägget här :