Jobb + Shopping = Fabulous day

publicerat i Allmänt;
Jag tog på mig ännu ett arbetspass igår. Efter jobbet passade jag på att äta lunch med kollegorna. Jag köpte en sallad på Mcdonalds. Den var jättegod, kyckling och pesto. Man fick också med ett varmt och gott bröd. Men jag tog bara halva eftersom jag har börjat äta enligt kostråden som dietisten gav mig. Bilen hade jag parkerat på baksidan av Birsta där vi går in på morgonen men jag och Therese gick runt på butikerna utanför Birsta för att få extra motion. Vi började inne på Birsta där jag köpte lite saker till prinsessan från mig och Tess (hon fick inte presenterna idag utan det får bli nästa vecka när Tess är med också). Sedan gick vi till Rusta där jag köpte mig en ny köksvåg och jättesköna mysstrumpor. Vi avslutade på Willys innan det var dags för mig att fara hem.
I söndags hade jag Öppet Hus. Eftersom jag var dålig när jag skulle haft ljusparty för två veckor sedan så ordnade jag ett Öppet Hus. Några ville beställa från erbjudanden som bara gäller i september och då ville jag göra det möjligt.
Jag har inte fått provsvaren från vårdcentralen ännu. Jag tyckte blodsockervärdet var högt medan folk jag känner tycker det är toppenbra. Jag brukar ligga på 5-6 ca 2 timmar efter maten men nu låg jag på 5,1 efter 11 timmars fastande. Det är bara att vänta på långsockervärdet. Men jag har i alla fall fått upp ögonen om att jag måste skärpa mig annars kommer jag att få diabetes. Det är jag faktiskt övertygad om, säkert inom 3 år om jag fortsätter som jag gör. Har verkligen tänkt mig in i det och vill verkligen inte få det, jag kanske kan förhindra det om jag blir hälsosam. Men det är inte bara att vara nyttig som gäller eftersom det är ärftligt och det är tre stycken generationer från mig som har/haft det.
1. Min mamma
2. Min (mammas morbror) mormors bror
3  Min (mammas mormor) mormors mamma

Kommentera inlägget här :