I'm in heaven

publicerat i Allmänt;
I snart tre månader har jag fått mer problem med kroppen. Utslitning efter träning (Zumba är inte bra för min nacke) och fel säng. Har haft min säng i många år och köpte en bäddmadrass för något år sedan men bestämde mig för ett antal månader sedan att ta bort skyddet på madrassen och bara ha skumgummit. Skumgummit tog jag bort för två månader då jag ville "fräscha" till lite. Jag minns att jag sa till Tess som jag hade i telefonen (när vi båda höll på att dona hemma) om jag får problem med ryggen så får jag vänta med att köpa en ny madrass, men dom kostar en del. Det är själva resårbotten som är kass också. Mamma sa att hon skulle hjälpa mig med en bäddmadrass men illa som det är behöver jag nog en helt ny säng (resårbotten + bäddmadrass).
Vi får se hur det blir, Jysk har rea och man får bäddmadrass med på köpet. Jag har kollat på IKEA för där är dom billigare men jag har hört att deras madrasser inte är bra, men vill inte ha dyrare än vad det behöver vara, speciellt när man ska få hjälp.
Hur som helst måste jag i alla fall ha en ny madrass, min rygg, nacke och svank gör mig tokig snart. Vaknar varje morgon och är helt utmattad och har en ilande känsla. Är orolig ibland vad det är för fel om jag har nåt fel med musklerna. Ska börja ta hand om kroppen nu och vara mer ergonomisk. Sitter mycket vid datorn och det förbättrar inte smärtan. Regelbunda pauser från datorsittandet och stretching ska jag börja med.
Lider av muskelspänningar också sa massageterapeuten. Om en vecka har jag tid hos Atlas Sjukgymnasistik, det var killen från Golv Ettan som rekommenderade dom och nu är min tid äntligen kommen, snart. Hoppas han kan känna att jag har någon nerv som ligger tokigt eller att han kan knäcka till mig ordentligt så att problemen försvinner.
Igår införskaffade jag mig en Yantramatta, också kallad spikmatta. Det är det bästa köpet jag har gjort på länge (förutom datorn, haha). Jag testade den två gånger igår och för en stund sedan. Igår kväll höll jag på att somna, jag kunde inte ens gå. Blev så avslappnad så höll på att falla ihop när jag stod upp. Otäckt att känna så men det är ändå bra för då vet man att det fungerar. Det hettar skönt på ryggen efter, man får igång blodcirkulationen. Jag har sedan jag föddes haft dålig blodcirkulation men igår kom den igång. Jag är en pyjamas människa men i natt sov jag i ett tunt linne och trosor. Det var för varmt och jag är van att frysa varje natt om jag inte har pyjamas. Märkte en annan sak också. Igår kväll var jag inte trött när jag la mig på mattan, men blev riktigt trött efter. Idag när jag la mig på den var jag jättetrött men nu är jag pigg. Otroligt!
Jag ville snabbt ha en matta så köpte den dyraste bara för det, hade kollat lite snabbt på Internet där dom var billigare. Men har bestämt mig för att lämna tillbaka den jag köpte eftersom jag beställde igår från www.attract.nu. Dom har mega rea.
Attract hade en större matta för 150 kr billigare än den jag köpte. Jag har hört att det finns en kudde men har inte sett en sån och tänkte ändå vänta med att köpa en. Kollade självklart på hemsidan och såg att dom hade ett kit som kostar 349 kr men som nu var nedsatt till 29 kr. I kitet ingår en kudde och ringar mm. Imorgon ska jag lämna tillbaka den jag har för att invänta min nya.
"I'm in heaven"
Från Attract.nu

Kommentera inlägget här :