Tvätt

publicerat i Allmänt;
Håller på att fixa tvätten. De har hängt en del tvätt på tork över natten och nu är det torrt :). Vaknade tidigt idag också, kan inte sova för det är för ljust, haha! Jag kan inte sova om det inte är kolsvart och knäppt tyst. Men nu går vi mot ljusare tider och det är dags att börja vänja sig med ljuset.

Satt och pysslade mycket igår och har tagit många bilder, är ännu inte klar. Ska fortsätta när tvätten är klar och sedan satsa på att städa senare eller imorgon. Sedan blir det inte mycket städning under alla veckor dom är här, den stora smällen får man ta när renoveringen är klar.

Igår träffade jag två grannar och vi surrade på länge angående stambyterna och jag tycker verkligen synd om grannen. Det är dom som har fått stor vattenskada och hon pratade på om att de två första veckorna fick dom gå ända till tvättstugan för att gå på toaletten och duscha (tvättstugan ligger ändå en bit bort), hennes barn var sjuka och dom var tvungen att gå ut mitt i natten. Då blev jag irriterad, varför har dom inte fixat toan och baracken tidigare? Att fixa det någon vecka tidigare gör väl ingenting. I alla fall kan inget mer göras hos dom förrän torkningen är klar. Dom fick veta att det kommer ta 6 veckor om inte mer. Torkningen hos dom började för ca: 5 veckor redan.

Jag ska verkligen inte klaga. För jag kommer hela tiden ha nära till toan i porten och baracken utanför. Hade jag haft barn hade jag flyttat, är glad att det är bara mig det berör.

Kommentera inlägget här :