Jobb

publicerat i Allmänt;
Idag blidde det jobb. Dom ringde igår kväll så jag fick mig ett pass. När jag kom hem gick jag på macken för att hämta ut ett paket från BonPrix. Beställde det som jag skrivit i tidigare inlägg ;). Beställde ett par vanliga kostymbyxor också.

Blusarna kommer att skickas tillbaka för att dom var så vida eller vad man ska säga. Byxorna funderar jag fortfarande på om man ska skicka tillbaka. Dom är tight i midjan men får igen dom. Frågan är bara hur dom blir när man tvättar dom? En på sidan hade kommenterat att byxorna blir större när man haft dom ett tag, det kan både vara bra och dåligt. Det är bara runt midjan det kunde vara bättre. Kan dom blir större i midjan? Jag skulle inte kunna ha en större storlek för då skulle dom också bli för stora i midjan och bli jättestor över benen.

Jeansjackan kommer jag definitivt behålla, den var riktigt snygg. Men ska känna mig för ännu en gång för att verkligen vara säker på att man kommer använda den. 

Mer prat om denna renovering. Dom skulle ha tagit bort kaklet i köket idag men det har dom inte gjort. Dom hade slutat när jag kom hem men får se om dom kommer imorgon så man får höra med dom vad som händer. Bilningen är absolut inte klar, kollade idag hur det såg ut och dom har bilat ännu längre ner på samma ställe och det betyder att det är en del kvar att göra. Gäller att ha tålamod, men man tror dom ska göra det när dom säger att dom ska göra det. Det var nog för att jag inte träffat dom idag, haha!

Tessan gick hem för en stund sedan och vi har surrat en massa och druckit kaffe. Hon har börjat med Viktväktarna igen och jag frågade henne om vi ska ha några mål tillsammans, jag måste verkligen finna motivationen för att det ska gå. Det som jag främst tänker på är att rädda min hälsa vad gäller magkatarren. Både ni och jag har hört det här många gånger, MEN jag ska klara det.

Min plan ser ut så här
Jag väger idag: 67.6 kg
Vid 64 kg (-3,4 kg): Ska jag köpa ett nytt plagg
Vid 60 kg (-7.6 kg): Ska jag göra en nagelförlängning

60 kg är min målvikt!


När Tessan har uppnått hennes två steg som mina ovan kommer hon unna sig likadant, vi kommer alltså göra/köpa saker tillsammans.

Ska kanske behålla byxorna ändå, har ju ett mål att nå inom en snar framtid. Dom kan ligga i klädkammaren och frestas tills jag kommer i dom ;).

Kommentera inlägget här :