Italien

publicerat i Allmänt;
Vill till Italien nu. Har tänkt göra det länge men då har jag åkt någon annanstans istället. Har pratat med pappa för ett tag sedan och vi kom in på det här ämnet då. Vill upptäcka mitt andra land, vilket jag skulle ha gjort för många år sedan. Man skulle haft ett träd som odlar pengar, det skulle väl vara helt underbart? När man åker dit vill jag vara borta 2-3 veckor. Men det får bli någon sommar framöver. Ska försöka vinna pengar. Var ett tag sedan man spelade Bingolotto så ska väl köpa mig en lott och hoppas på vinst ;).

Flygbiljetterna kan man komma undan med tusenlappen tur och retur i alla fall. För denna summa kommer man inte direkt till Rimini men om man flyger till Venedig tar det knappt en timme med tåg eller 2-3 timmar om man bilar. Åker man iväg på en sån här "speciell" resa vill man uppleva och se så mycket som möjligt. Det skulle inte vara helt fel att åka runt och kolla läget i städerna runt om, ta en liten roadtrip i Italien helt enkelt. Men sedan kommer nästa problem, vilken kan man åka med? Jag och Tessan har våra reseplaner och vi har bestämt att det år vi fyller 30 ska vi tillbaka till USA, haha! Hon och jag har även pratat om att ta den här resan till Italien, eller till Rimini i alla fall.

Nåja, nu blir det sängen. Ska se till att somna i skaplig tid.

Puss

Kommentera inlägget här :