Invigt

publicerat i Allmänt;
Idag har man invigt den nya kameran. Har haft problem med den, suck. Men nu funkar det super och vilken bra kamera, den är otrolig. Man kan göra mycket med den och zooma in mycket utan att det blir dålig bild. Problemet var när jag skulle ladda upp bilderna till datorn. Med förra kameran var det bara att ha kameran avstängd, stoppa i USB-kabeln mellan datorn och kameran och sedan kom flyttbara disken upp. Men nu skulle man göra helt andra saker, inte ansträngade så men det gick inte. På kameraskärmen stod det "Ansluter dator" i typ en 20 minuter utan att någonting på varken kameran eller datorn hände. Blev hyfsat irriterad och ringde support. Han sa att jag skulle testa en annan dator men är dålig fortfarande så vill inte smitta någon, sedan började jag kolla vad kameran kräver för typ av dator, den kräver mycket bra processor osv. Tänkte att det är kört, lite roligt ändå att en en bärbar dator inte pallar en liten kamera.

Startade om datorn och gjorde samma procedur igen och då stod det på kameraskärmen "Anslutningsfel" men ändå fick jag upp rutan att en USB från Samsung har godkänts, YES! Bilderna gick att föra över utan problem.

Men ska ta flera bilder och koppla ihop med datorn flera gånger och se om det blir några problem, isåfall blir det att byta kamera, eller kanske dator? ;) Haha, nej inte en ny dator.

Premiärbilder från Samsung WB690







Vilken tid det tog att lägga över bilderna, har 12 megapixlar på denna kamera är det därför? Kanske ska ta 9 pixlar bara eller nåt sånt. Behöver inte ha allt för stora bilder. Ska ta andra bilder på det sätt jag vill ha bilderna. Min förra kamera kunde inte "ta" sånna bilder. Typ att komma väldigt nära en sak med bra skärpa och färger osv.

Som sagt är man värre i förkylningen, hostar tills man nästan spyr och har fått feber igen, eller lite feber bara. Hoppas inte det blir värre, men brukar alltid må sämre än vad jag gör nu, men som sagt kan man alltid hoppas att det inte blir lika illa som det brukar bli.

Kommentera inlägget här :