Drygar på ...

publicerat i Allmänt;
Drygar på lite och ska snart förbereda mig för den sista duschen - i det gamla badrumet. Imorgon börjar nämligen stambytet. Vad härligt med alla killar man kommer ha hemma här i upp till två månader ;). Försöker se något positivt. Har träffat hälften av alla och dom är lika trevliga. Som jag och mormor surrade om förut. Jag ska nog hålla mig borta eller sitta tyst när dom är här, annars kommer jag surra ihjäl dom och då kommer det aldrig bli klart här hemma, haha!

Surrade med killarna som var här och la golv och målade, fast dom surrar lika mycket ;). Minns också när jag var liten och de skulle tapetsera hemma och jag hade väl lov eller nåt sånt medans mamma var på jobbet. Då var det en kille hemma hos oss och han pratade jag med hela tiden också, haha.

Har tagit bort och ner det mesta i badrummet men vet inte om jag ska fixa nåt i köket. Dom får helt enkelt säga till imorgon. Dom kommer redan vid 7 så får ställa klockan tidigt. Kanske det här är bra också för mina rutiner, upp tidigt och förhoppningsvis komma i säng tidigt?!

Har diskat och tvättat håret redan. Nu återstår duschen, men ska dryga på ett tag till. Ska plocka undan och se om man kan göra någonting annat. Måste nog ta bort ljuset och sakerna i hallen också. Men det kommer bli skönt så fort man vet hur det verkligen kommer gå till, vad jag ska ta bort och fixa osv.

Det här kommer bli intressant. Får se hur länge jag pallar. Vad tror ni?

Kram

Kommentera inlägget här :