Besök

publicerat i Allmänt;
Det var trevligt med dagens besök. Mamma och Jim tyckte det var så fint så :). Man känner nu att man har börjat arbeta på riktigt då man inte har tid med saker och ting som man hade förut, speciellt inte träffa mamma mycket. Man saknar henne till och med, haha! Har känt så några veckor att jag bara vill träffa henne. Men sedan jobbar jag inte mer än vad en vanlig människa gör i Sverige men när man är van att mestadels bara vara hemma eller kunna städa, tvätta, åka till Birsta mitt i veckan för att shoppa och träffa mamma så blir det en stor omställning. Men det är bara toppen och man får vänja sig. Det var flera år sedan man jobbade hela tiden, månad in och månad ut. Nu är man i den cirkeln igen och det är bara att vänja sig och man kan inte göra allting på en gång.

Förresten så gick jag och Tessan på Fröken Fräken en sväng förut för att jag ville köpa en fin blombukett till Jim som ett tack. Vet inte om jag nämnt men han skulle betala mina två skulder. En för Bostadsbidraget och en för restskatten. Det var meningen att jag skulle betala av han varje månad istället så jag skulle få slippa räntan men han sa att han betalar ev av skulderna :). Nu har man bara en av dom kvar. Eller man har ju CSN kvar också men den skulden kommer man få ha resten av livet.

Igår hade jag främmande av Therese som var hemma en sväng från England. Hon kom i fredags och åker tillbaka ikväll. Eftersom jag jobbade hela helgen så fick vi träffas en sväng som igår. Det blev tyvärr bara tre timmar men vi får se om vi hinner träffas nåt mer. Snacka om man blev avis då, hon och hennes brittiska kompis Lucy ska åka till Thailand i början av december och komma hem i januari. Jag som har i många år velat fira jul och nyår utomlands. Jag får följa med om jag vill men frågan är hur man ska ha råd med det?! Hon ska höra av sig till mig i veckan när hon och Lucy har gjort upp en plan och en budget så får man se. Flyget skulle gå på cirka 4000 kronor tur och retur. Boende för en månad verkar vara billigt men sedan vet man inte hur mycket man behöver i fickpengar, mat, dryck och allt det?!

Jag har totalt glömt bort hur mycket man brukar räkna med när man ska resa. Dags för mig att åka för nu var det ett bra tag sedan sist. Minns i alla fall att jag och Tessan hade 15.000 kr var för våra tre veckor i USA. Det skulle räcka till mat, dryck, nöjen, shopping m.m.

Är sjukt sugen att fara utomlands men jag känner mig splittrad för jag vill så mycket. Dels i Juni nästa år ska hela släkten fira Ulf utomlands. Vi vet ännu inte vart det blir men han ska börja kolla upp om offerter för att se vart det är lönsammast att åka när man är uppemot 30 personer om inte mer. Man vill självklart åka med hela släkten. Men om man åker dit har jag inte råd att åka någon annanstans, jobbigt! För tillfälligt har jag inte råd att åka någonstans. Men kan spara pengar nu iaf och ska försöka få ihop någonting.

Sedan är det detta med Italien. Har tänkt att nästa gång jag ska utomlands så ska det bli Italien. Men är som sagt inne på många länder nu och det känns så långt borta, haha! Nu yrar jag men jag vill iväg. Kan inte åka nu när man har jobbet för vi får ingen semester på hela sommaren, men sedan när anställningen löper ut i mitten av Oktober är jag fri. Då skulle det vara nice att åka med brudarna till Thailand ;). Det ska bli intressant och se vad dom säger vad gäller budgeten.

Man får inte glömma Afrika. Italien och Afrika är de länder som jag känner mest för just nu. Thailand vill jag absolut till också, speciellt när dom ska över jul och nyår. Jaja, får se vad som händer. Utomlands snart ska jag. Vinner man inte en massa pengar under året så vet jag att man har en resa som väntar om precis lagomt ett år från nu :). Jag har som mål att gå ner i vikt tills nästa år men min plan gick åt skogen när man fick jobb. Har mycket nog med det att tänka på och det blir att man handlar mat varje dag på jobbet istället för att ta med sig och att man svänger in på affären när man slutar för att handla nå skräpmat, inte bra! Sedan dricker man cola varje dag på jobbet och äter godis. Vet att ingenting är förändrat, detta socker har jag fått i mig dagligen i år men har tänkt mer och mer på det och det är fruktansvärt rent ut sagt.

Har en massa papper som ska skrivas ut om hälsa och recept och lite träning. Även om jag är hemma tre eller åtta på dagarna så är jag helt slut och orkar inte ens diska eller göra nåt. Man äter middag, sitter vid datorn och sedan hoppar man i säng. Ska skapa andra rutiner för man ska ändå ha ett liv när man slutat för dagen om ni förstår vad jag menar. Jobbar man sent och har ätit middag vid åtta, varför inte ta en halvtimmes promenad, klockan är ändå inte mycket?! Det är bara att jag känner mig stressad då man är van att ha all tid i världen och nu har man inte tid eller ork att diska. Men som sagt ska jag skapa rutiner och komma in i den nya vardagen, då blir det super. Nu har man fungerat som en robot bara. Vakna, åka till jobbet, jobba, hem och äta och duscha, sitta vid datorn och lägga sig.

Vilket långt inlägg, haha! Men som sagt, man är inte van att vara borta så mycket, nu får man börja leva som en vanlig människa. Var på jobbet mestadels men ändå kunna göra saker efter jobbet och fixa hemma. När vi nu pratar om detta så kommer jag lägga in lite bättre matlagning och när man kommer hem sena kvällar så ska ut och gå eller göra sit ups. Det ska man alltid ha tid med. Sedan lägga in vatten varje dag istället för cola. .Ska också se till att de dagar man vet att man är hemma 6-8 på kvällarna ska jag ha en färdig matlåda hemma eller slå ihop en sallad. Bara så man undviker att åka handla nå skitmat istället. Ska skärpa mig! Det är inte bra nu heller då man åker och handlar varje dag efter jobbet, det är bara så skönt att få åka raka vägen hem. Har inte mycket pengar kvar denna månad så ska inte göra en storhandling utan får vänta tills man får lön igen. Har mycket mat men vill ändå handla hem lite andra saker för att kunna göra lite andra och spännande maträtter. Måste ändå tänka på vad jobbcoachen sa. Jag har handlat hem mycket nya verktyg och redskap till köket för att få matinspiration men alla mina planer glömdes bort då man fick jobbet. Åter igen så har man inte haft tid eller ork. Men nu när man kommit in i jobbet mer så är det dags att börja skapa vardagliga rutiner igen som man inte haft på år och dar :).

Ska fixa klart recepten och allt annat. Sitter i Ifolor och skapar min egen fotobok som kommer bli Cindys receptbok ;). Kollar även på Bokus på receptböcker, har hittat en hel "serie" med söta små böcker på ca: 40 sidor. Dom kostar 32 kronor styck så tänkte beställa några av dom. Jim ville att jag skulle beställa GI-boken till dom, samma bok som jag har. Ska återgå till det. Har sovmorgon imorgon så har ingen stress att lägga mig tidigt, haha!

Glömde ju skriva vad jag tänkte. Hur mycket tror ni att man behöver om man ska semestra två veckor i Italien? Kollat på flygresor och du kan komma undan med 1000 kr tur och retur. Sedan har jag hittat ett fint och billigt hotell. 2 veckor för 7800 kronor och då splittrar man den summan på två, inte dumt. Men ligger under 5000 kronor för flyg och hotell men hur mycket behöver man sedan? Hotell Gamma i Rimini


Kram på er!

Kommentera inlägget här :