Räddare i nöden

publicerat i Allmänt;
Nu har man hittat sin räddare i nöden. Ni kan inte förstå hur glad jag är. Nämnde i tidigare inlägg om en nyttig chokladpudding. Vill tacka den som kom på detta fantastiska recept ;). Jag följde dock inte receptet helt men gjorde de man kunde utav de ingredienserna man hade hemma. Detta passar perfekt för mig bara för att jag älskar choklad.

Det räcker med
1 banan
3 msk kakao
(Några droppar mjölk)
Hallon
Mixer

Skala bananen i småbitar, ner med kakaon och hallonen i mixern - Sedan är det bara att mixa till en slät kräm.

OBS! Istället för att ha hallonen ovanpå så mosade jag hallonen helt i puddingen (det blev jättegott så).
Kommer inte att testa med avocado för detta blev mastigt nog. Kommer även använda ca: 1,5-2 msk kakao så att det inte blir lika "häftigt" i smaken och då slipper man även dropparna med mjölk :).


Aj aj min mage, kakao'n blev nog lite för mastig, men ack så gott, haha! Testa det!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mari:

det kan nog vara en vits med så mycket kakao oxå. just för det ska vara mäktigt och inte vilja ha nå mer. jag själv är ingen fan av kakao-smak så förstår vad du menar. men testa och ha i mindre, men då kanske man blir mer sugen och vill ha mer. så testa dig fram, det är då man bruka komma på de bästa lösningarna.

Kommentera inlägget här :