Nötter+Vatten = Sant

publicerat i Allmänt;
Tiden går riktigt fort nu och ändå går dagarna så sakta. Humöret går upp och ner, men det värsta är nog att man är jättetrött, hungrig, sötsugen och törstig hela tiden. Har klarat av att leva utan godis i dagar förut men tror det är jobbigare nu när man verkligen måste satsa för att få det att fungera. Men det går i alla fall bra, har inte ätit nåt godis, fet eller stekt mat eller någon läsk sedan i söndags, haha två dagar!

I går tog jag, mormor och Sandra en tripp till Birsta och kollade runt lite. Avslutade med handling på ICA Maxi. Kom hem rätt sent så körde in en paj i ugnen och serverade med sallad. Skulle göra min första paj någonsin helt själv. Gjorde en tacopaj. Pajdegen gick ju fint, men sedan när man skulle börja bryna köttfärsen slocknar spisen, ugnen och kylen. Tänkte direkt på säkringen och fick kuta över till macken för att handla nya säkringar, hade tur för det fanns bara en förpackning kvar. Väl inne så bytte jag säkringar och kylen gick i alla fall i gång igen. Men ugnen och spisen fortsatt vara slocknad. Hungrig och irriterad fick jag nog och ringde till jouren. Efter 18 kom en kille och hjälpte mig. Skulle ha två olika säkringar men det gick bra till slut. Han var rolig, för han sa att jag skulle ringa igen när maten var klar, haha! Så det blev middag väldigt sent, inte bra för de nya rutinerna. Börjar första dagen med att inte följa rutinerna på långa vägar, hehe men så kan det gå. Inte hela världen.

Pajen blev dock inte god när pajdegen fick stå framme så länge! Men åt det ändå till middag, till lunch i dag och fryste in två stycken matlådor också.

I dag var det bara lugnt tills att Tessan ringde och frågade om jag ville med till Ikea. Visst, visst vi for i väg och strosade runt. Hade tagit fram kassler för att göra kasslergratäng till middag i dag men eftersom vi kom hem senare, så for vi till City Gross på väg hem och köpte grillad kyckling och grönsaker. Blev en mycket god kycklingsallad. Vi köpte även goda nötter så la i några sånna i sallden också.

Fick ett samtal från tandis förut så har fått en tidigare tid. Ska dit imorgon bitti kl: 8.10. Har inte mycket problem med den längre men ändå skönt att fixa det nu så är det gjort. Ska promenera hem efter tandis och sedan tvätta kl: 11.

Ska ta an förrådet också. Nu har jag gett bort teven och tv-bänken. Omöjligt och sälja iväg det så bättre att ge bort det i alla fall. Nu finns det plats för att göra det sista där inne.

Nu sitter jag och kollar på outsiders och äter lite nötter och dricker vatten. Ni få ha en fortsatt trevlig kväll!


Puss & Kram

Kommentera inlägget här :