Hemma igen

publicerat i Allmänt;
Efter jobbet igår gick jag och handlade lite för att sedan äta ännu en sen lunch. Dissade lunchen på jobbet och åt vid tre när man kom hem. På förmiddagen igår fick jag ett sms på jobbet om att pengarna kommit in och att mobilen har skickats, hoppas den dyker upp idag :). Spännande!

I går kväll hörde Tess av sig och frågade om hon fick komma hit, självklart vi har inte träffats på månader känns det som, det var på tiden. Vi hade det jättetrevligt, surrade och såg på teven. Jag vill se filmen "The Guardian," har sett den förut på teven och den är jättebra, vi började se den tillsammans och jag fortsatte kolla klart på den när Tess åkt hem. Har blivit sena nätter och tidiga mornar nu, så ska ta tag i det så man inte hamnar i de dumma sovrutinen igen. Ska lägga mig i sängs i tid ikväll för imorgon ska man upp tidigt för att gå till Vårdcentralen.

Börjar inte jobba förrän 16 i morgon så det är skönt. Kom på att jag kommer vara hemma vid halv tolv imorgon natt och sedan ska man upp fem på torsdag morgon ;). Det blir några timmars sömn i alla fall men det värsta är att när jag arbetar dessa pass kan jag inte somna på en gång. Blir ju jobbigt om man somnar vid 3-4 och man ska upp fem, haha! Har inget jobb på torsdag så får vila en stund när man kommer hem om det skulle behövas.

Kom hem för en stund sedan efter turen med morfar. Vi for runt lite grann och jag kollade på en vinterkappa. Vill ha en långkjacka så att den täcker rumpan. Hittade många fina men får se om man har råd framöver. Annars klarar jag mig såklart lugnt med jackan jag fick av Jim förra året. Efter turen ut till Birsta for vi till DollarStore för att kolla, hur mycket folk som helst så vi orkade inte stå i mil-kön så sket i det. Hittade hur mycket fint som helst. Allt finns där. Bara kolla på julsakerna där hade dom tomtarna som jag älskar, samma typ som Jotex har men prisklassen skiljer sig mycket åt. 50 kr eller 149 kronor för samma sak, vad väljer man? Sedan ljusavdelningen med alla fina vaser, krukor och ljus m.m. Allt som  man vill ha! Synd att man inte har ekonomin.

Nu väntar jag tills att Tessan ska höra av sig så man kan gå över dit en sväng. Men känner att jag måste vara hemma tills posten kommer. Han skickade med posten men frågan är om jag inte är hemma när posten kommer då kommer dom nog ta med sig paketet tillbaka eftersom den inte får plats i brevlådan och man får ta det som en avi, det tar ju mer tid. Bättre att vänta här för att se om dom ringer på eller släpper ner lappen dom kan göra o där det kan stå att paketet var för stort osv. Om dom inte ringer på och bara slänger ner lappen så springer jag efter dom, haha!

Ikväll kommer nog Catherine och ska köpa lite ljus, hon har inte hört av sig ännu men det visar sig. Nu blir det att vila lite, känner mig helt slut.

På återseende!
Puss

Kommentera inlägget här :