God kväll

publicerat i Allmänt;
Nu är det åter igen söndag, vad helgerna ska gå fort. Men man har gjort mycket bra och roliga saker i helgen, kan vara därför denna helg gått riktigt fort. I fredags när jag uppdaterade skrev jag om förändringar och fredagen spenderade jag med idéer om hur man ska få till allting, kollade på recept osv.

I går gick jag till Tessan vid halv tre och vi såg film och åt middag tillsammans. Vid halv åtta for vi mot Nacksta på fest (Fredrik har fyllt 25 år). Det var jätteroligt att få träffa allt folk igen. Tackar för en trevlig kväll! På väg hem for vi till Max-driven, så gott!

I morse klev man upp strax innan nio. Skönt nu när man ska få in sovrutiner igen. Ska se till att lägga mig i tid och ställa klockan tidigare än vanligt. Strax efter nio i började man putsa fönstren. Lite tråkigt bara när fönstren är så repiga och fula, men men dom är ren från skit i alla fall :). Klippte bort persiennen i köket nu eftersom den har helt gått sönder, den senaste månaden har man inte ens kunnat dra upp den. Man vill ju inte att det ska igenbommat ut här hemma. Pratade med Larsa om han kunde sätta upp rullgardinen åt mig, men eftersom jag inte hade fästen har de inte kunnat blivit av på flera månader. Men i veckan kunde jag äntligen köpa fästerna!

Har nyss kommit ur duschen efter städningen här hemma. Nu känns det bra. Städat, putsat fönstren, fått upp rullgardinen. Har även tänt lite ljus också, så nu är det mysigt! Tack Larsa för att du hjälpte till.

Just ja, när jag skulle börja dammsuga så small det till, alla lampor i köket, hallen och i badrummet gick. Jag tänkte vad sjutton, har aldrig bytt säkring någon gång förut. Men började skruva och hade en säkring och försökte byta men de gick inte (var fel säkring). Jag anade bara att det var en säkring som gått, visste inte riktigt men det var så i alla fall. Men då bytte jag säkringar från två olika "delar" och då kom strömmen tillbaka. Lycklig man blev då, haha!

Ska lägga mig och se filmen "Wanted" klockan 21. Innan filmen blir det att äta de lilla godiset man har kvar och förbereda för morgondagen. Vet ni att jag verkligen gruvar mig? Bara tanken får mig spyfärdig. Känns som det är mycket man ska göra och tänka på. Men nu har man pratat med dom närmsta, så dom vet vad som pågår om dom märker att jag är irriterad och-/eller nedstämd. De värsta är nog att man ska börja med allting på en gång. Inte ta en sak i taget. Är helt bestämd att den nya livsstilen ska börja i morgon, alltså måste allt göras på en gång.


...... Attans, har ju glömt bort att dricka en kopp kaffe idag =/. Jaja, en kopp mindre gör ju ingenting. Nu ska det gå ett tag innan man tar en kopp igen.


Wish me luck! The "new" life of Cindy will start tomorrow ;)

PS. Ska fortsätta med bloggens layout och header när tiden finns!

Kommentera inlägget här :