Full rulle

publicerat i Allmänt;
Dagarna bara går och man hinner inte med sig. I går hade jag tvättid och mellan tvättstugan sprang jag till Tessan för julbak, vi gjorde så fina pepparkakor, hehe! Har inte smakat än men dom är nog god. Är inte förtjust i pepparkaka men det går alltid i. Efter bakning och tvättstugan kunde man börja med städningen här hemma. En gång per år gör jag en extrem storstädning här hemma och det tar sin tid, speciellt nu när man också håller på med alla projekt. Gör en sak sedan till en annan sak och till en annan sak osv. Känns alltså som man inte får någonting gjort. Men det är skönt att passa på nu när man inte har några pass denna vecka (än sålänge).

Jag brukar alltid vara ute i tid med att julpynta eftersom det är så mysigt. Hade en sådan julstämning för flera, flera veckor sedan men det var alldeles för tidigt. Men förra veckan var man inte alls sugen på att göra någonting och jag hade bestämt mig för att jag ska julpynta och städa på söndag (1:a advent) och mena på att snön måste komma då annars vill jag inte. Det första man kollade igår när man vaknade var om det snöade och tro på sjutton att det gjorde det också ;).

Har funderat på att göra om texten på "Dammtussarna-tavlan" för tycker det blev för stort, men kan inte göra det mindre heller pga. att bokstäverna på mallen är så stor. Man kanske ska köpa en smalare penna och se om det blir bättre då. Jag tycker det blev jättebra när man målade texten med blyerts men det kan man förstås inte ha. Kanske ska måla texten i silver iställer för svart? Får se hur man gör. Målade om tavlan nu men den lilla ängeln längst upp fick jag inte bort och fick då måla runt den. Nu har tavlorna många lager med färg och jag farar för att det inte kommer bli bra. I värsta fall kommer jag få såga till en ny tavla och om allting och det känns ärligt talat drygt. Snart har det torkat och då får man se hur det ser ut. Hoppas på det bästa!

Idag har har man bara städat och pysslat. Imorgon blir det en date med Sandra, vi ska äta god mat och umgås :).








Här är tavlan jag gjorde till mig själv och som fick en plats i hallen.

Kommentera inlägget här :