Bloggtorka

publicerat i Allmänt;
Nu har det varit bloggtorka igen. Har tänkt att uppdatera men inte lagt ner tid på det just nu. I måndags for vi några stycken ut till Matfors för att fiska. Vi surrade lite med mamma och Jim och lånade deras båt. Det var jättemysigt och vattnet var riktigt varmt. Fick ingen bläckfisk denna gång som man fick på pimplingen i vintras, haha! Men jag och D fick en jätteliten abborre roligt att man fick någon napp :). De var dött. Pratade med Jim igår och han fick en stor abborre dagen efter vi var där. Men jag ger inte upp förrän man fått storfisken.

Har pluggat en del juridik också under veckan här. Sitter mest med att fixa ordning alla anteckningar och skit. När allt det är klart är det dags att plugga in. Skulle vara skönt att man blir klar med den tentan snart. Jobbade i tisdags också och imorgon väntar det ett långpass. Kommer jobba 12 h imorgon. Ska bli spännande och se hur trött man är imorgon kväll. Det är bara hem och mysa och se någon film eller så, visar bara tråkväder i helgen.

Sökte även några jobb i helgen och i förrgår efter jobbet ringde en kille från ett försäljningsföretag ute i Timrå som ville att jag skulle komma på en intervju. Var ute i Timrå strax efter nio igår morse. Kände att detta inte är ett jobb för mig, speciellt inte när det handlar om provision. Känner att man vill ha en fast inkomst. Det var ju synd med det kommer nog fler tåg!

I dag for jag och Sofia till Matfors för att bada. Hon ville se hur mamma min och Jim har det i huset så vi for dit och åt lunch och bytte om sedan tog vi bilen till sjön. Var inte så varmt som man hade tänkt. Men årets första dopp fick man i alla fall. Ringde moster min också som har semester så hon, Tommy och lilla kusin Vilma kom också och umgicks med oss :).

Sedan igår har jag fått för mig att börja sälja Partylite. Man skulle få två startpaket om man börjar under Juli-månad. Tänkte börja lite mjukt med att dela ut kataloger bara och ta beställning på så sätt. Sedan kan man åka runt till folk som är intresserad och ha mindre visningar. Har sålt Orilfame under många år men mest sålt till bekanta. Det är roligt att hålla på med sånt här. Det kan bli en bra hobby om inte. Har börjat tagit kontakt med folk redan nu men svårt att få folk att köpa saker denna tid om året, men måste få ihop 3500 kronor under Juli annars får jag inte startpaketen och det måste man ju ha för att börja sälja och visa sina kunder olika produkter så att det även kan lukta på dofterna osv. Men man hoppas verkligen att det går bra. Men det ska inte vara så mycket problem egentligen eftersom det är mycket bra erbjudande i juli :).

Nä nu ska jag fixa saker för morgondagens jobb sedan blir det sängen för en film. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Puss & Kram

Kommentera inlägget här :