2 dagar kvar

publicerat i Allmänt;
Att det redan är bara 2 dagar kvar till julafton, kan ni förstå? Känns inte alls som jul men jag tror det beror mycket på att vi inte haft en riktig "vinter" med mycket snö och en jädra kyla ute som vi redan hade i slutet av oktober - i början av november förra året. Men idag har det slagit till, det är jättekallt ute och allt är vitt och fint. Det ska bli mildare ute och hoppas verkligen inte att snön kommer regna bort inom några dagar. Efter nyår kan det bli sommar igen men vill då i alla fall ha riktigt mycket snö och kallt ute på jul till nyår.

Igår var det jättemysigt. Therese och jag surrade, åt gotta, såg på teven och gjorde mina två sista julklappar. Dom blev jättebra. Har bilder men lägger inte ut dom ännu. Har tappat bort kabeln också, hoppas verkligen man hittar den. Ska diska upp efter gårdagen och sedan gå ut till förrådet och hämta in storväskan, det är mycket som ska packas. Bara julklapparna tar upp hela väskan men får lägga klapparna i påsar och pula ner allt annat i väskan. Just ja två gitarrer, buzz med alla spel ska med också, det får bli påsar till allt det också, haha!

Det ska bli skönt att få komma hemifrån ett tag och umgås med nära och kära, speciellt min älskade mamma <3. Har inte "sovit över" hos mamma alls under juletider sedan jag flyttade hemifrån och det kommer bli skönt i år att få vakna upp på julafton. Hoppas man blir serverad på sängen ;) haha nej inte då, snarare jag som vill göra nåt fint åt mamma och Jim. Är också mer spänd över mamma och Jims julklappar från mig än vad jag kommer få från dom. Ska väl säga att det kanske inte bli nåt där riktigt heller om man tänker på att jag fick jackan :). Vi får la se.

Längtar tills ikväll då kusinbarnet Emma ska sjunga i kyrkan. Ska filma och ta en massa kort på go gumman. Nu blev det många "hoppas" men jag hoppas verkligen att kusinen mår bra, hon har varit hemma hela veckan av feber.

Imorgon kommer det vara full fart i huset. Allt ska fixas som vi ska ta med på julafton och mot eftermiddagen kommer några från släkten som ska vara med oss. Då kommer det bjudas på god mat, god efterrätt/snacks, filmer, biljard, BingoLotto och mycket mer. Bara vädret är någorlunda så mormor och morfar kan köra till oss. Jag kommer även baka julstubbarna imorgon och måste se till att det blir bra, no pressure here, haha! Fast vi ser till att baka dom imorgon så man har tid att köpa något annat eller baka någonting annat. Det är jag själv som gett mig in på det och då ska man helt enkelt se till att göra det också, envis, jao!

Nä, nu är det dags att göra någon nytta. Ska tvätta håret, duscha, packa allting, diska upp, äta lunch, ladda mobilen/kameran (skippar filmkameran, det får funka med mobilkameran), måste göra en sak till vad gäller julklapparna m.m. So much to do, so little time. Behöver inte stressa egentligen för man är ju snabb ;).

Skriver ett God Jul-inlägg innan det är dags att åka!

Puss sålänge!

Kommentera inlägget här :