Shopping

publicerat i Allmänt;
I dag tog jag med mig morfar och småpengarna för att åka till IKEA. Fick hem tv-bänken eller vägghylla som det egentligen är. Har skruvat ihop den helt själv också så man är stolt, haha! Det fick på 545 kr för själva hyllan och dörrarna, tänkte eventuellt köpa ben till men det struntade jag. Nu när den är på plats behöver inga ben, så där tjänade man 300 kr :).

Efter shoppingen var det bara att åka hem, fixa sig någon lunch och skruva upp bänken för att sedan hämta mormor och åka till moster Maria för att umgås, hon bjöd på jättegod middag - Räksallad med gott bröd till! Det tackar jag för. Efter den svängen kommer man bara hem och så fastnar man vid denna förbaskade dumburk ;).

Igår tvättade jag nästan allting. Det ända som är kvar är täcket, kuddarna och stolsdynorna men de är ingen brådska. Skönt att börja få ordning, och denna gång ska jag bli helt nöjd med lägenheten. Fick även med mig en lampa från Clas Ohlson, har haft ögonen på den länge och såg den idag men fortsatte att gå mot dvd-skivorna men vände rätt fort och då var det kört, haha. Men tänkte faktiskt att om jag inte hittar en plats för den så åker jag självklart tillbaka den, men hittade det perfekta stället (bilder nedan). Känns så skönt att få shoppa lite. När jag skulle betala på ikea fick hon 550 kr i tior :p.

Hittade även på Rusta igår en badolja för 15 kronor med bland annat Ecalyptus doft men strök den från inköpslistan. Men såg den på Rusta idag och flaskan var riktigt stor än vad man trodde, så den fick man också med hem.

Ska väl inte skriva så mycket mer just nu, tänkte mäta lite småsaker och fixa här innan man ska hoppa i säng för en film. Ha en fortsatt trevlig onsdag. Många kramar!

Innan

 

Nu

Har en till dörr men tror jag nöjer mig med detta. Tycker det blev bra som det är nu. Men ska känna efter nu :). Var 100 % inne på att teven skulle upp på väggen men det blir nog inte så heller, vad tycker ni?

 

Badoljan

Perfekt att ha när man är sjuk eller för att slappna av!

Kommentera inlägget här :