Raggarsväng

publicerat i
I går var det en härlig lördag. Jag har redan nämnt gårdagen lite smått. Jag och Tess gick runt själv och åt den efterlängtade Langosen och vi strosade runt i flera timmar och man kände många där så de var roligt att träffa folket. Träffade b.la. Sofia och hennes mamma så jag och Sofia surrade om vi skulle träffas senare på kvällen och äta middag och se på film och bara umgås. Sofia dök upp vid 6 eller nåt sånt och vi väntade lite med middagen, det slutade med att vi for i väg till "blå kiosken" för lite mat, hade aldrig ätit där men de va riktigt gott. Sedan när vi skulle fara runt bion för att hitta en bra parkering kom det hundratals med folk som gick mitt ute i vägen. Sedan när vi tutade kollade dom surt men jag fick kolla bort för jag höll på att garva i hjäl. Eftersom vi inte visste va allt folk kom i från och vad dom höll på så frågade vi en kille. Dom var från nåt företag här i Sverige och det hölls nåt event i sundsvall där hela Sverige från företaget träffades. Det förklarar allt folk. Men när vi kom ner till järnvägen var bommarna nere och där stod folket mitt i vägen, det var svårt att placera sig bra i korsningen men då skämtade vi till lite att vi "kan köra på dom" och se hur många man får nere. Inte ett roligt skämt, men var de just då när de stod mitt i vägen, haha! Men vi fick oss ett gott skratt och ett bra åk.

Nu ska jag äta lite frukost och börja sortera tvätten, för kl: 11 är det tvättdags. I dag blir det en lugn dag som också består av lite handling, upp till mamma och vattna blommorna och plugga lite grann. I morgon börjar jag jobba mina 2 sista arbetsveckor. Är skönt att få börja jobba igen efter en veckas semester. Ska se om jag lägger upp några bilder på det som inhandlades på Selånger :)

Kram!

Kommentera inlägget här :