Jag mår inte så bra ...

publicerat i Allmänt;

Fredagen är kommen, känns som det var helg nyss. Direkt efter jobbet for jag till Mio och mötte upp Tessan och Leila. Vi kollade på sängen jag är intresserad av, ville prova en gång till innan en beställning gjordes och sängen är underbar och det relaterade att jag lade en order på den idag. Den finns i lagret i Johannedal och jag kan hämta den på tisdag eller torsdag men vet inte om någon med släpvagn kan hjälpa mig, annars får jag vänta i två veckor. Det ordnar sig, vill bara ha den nu, haha.

Efter Mio for vi vidare ner mot Birsta och Ikea där vi handlade lite smått och gott, bland annat handlade jag några presenter till älskade kusin Vilma som blev hela 10 år i tisdags. Vart tar tiden vägen? Efter några timmar begav jag mig hemåt.

Jag mår inte riktigt bra, har i några dagar varit mer eller mindre tömd på energi. Vet inte om en förkylning är på G. Men det har jag varken tid eller lust med. Har känt mig rejält hungrig de senaste dagarna (mer än vanligt). Förhoppningsvis kan det vara detta som utlöser min låga energinivå. Eftersom jag varit utan energi till och från så orkade jag inte åka på buggen utan for direkt hem i tisdags och landade på soffan och där låg jag :). Det kanske är dags att börja lyssna på kroppen. Det har också varit ett jobbigt år och det har tagit på krafterna och man har bara bitit sig i läppen och folk har nog inte sett hur dåligt jag mått inombords emotionellt
Det har varit tillfällen man bara velat bryta ihop men inte tillåtit sig själv att göra det.

Det har absolut hänt bra saker i år också. Har fått fastanställning på det jobb jag verkligen trivs på där jag finansierar kunder över hela Sverige och har kontakt med myndigheter osv. Men det känslomässiga som händer har tagit knäcken på mig. Jag vill bara kunna släppa helt och känna mig fri men jag är helt ärligt inte där än. Har inte hunnit bearbetat.saker och ting.

Nog om det. Imorgon kommer det bli en hel del festligheter. Moster Maria, Uffe och mormor kommer en sväng till mig och sedan går vi över till moster Marlene med familj vid 16 för kalasande. Idag fyller morfar år, så jag ringde och grattade och surrade lite med han i morse, Vilma har fyllt och Tommy fyller imorgon. Där kommer det bli mat och fika. Efter man umgåtts med alla och ätit ska jag bege mig till Johannedal till Sofia som är hemma. Hon ska ha kalasande också. Vi ska fira hennes 30 årsdag och examen. Kommer bli en trevlig lördag :). Sedan har jag inget planerat på söndag, blir nog bara hemma.

Jag hoppas jag kommer må bättre snart för på måndag ska jag börja med Lchf och köra på i 4 veckor. Ska även köra på en sockeravvänjning. Jag kommer nog inte vara på bra humör emellanåt. Jag ber om ursäkt så här i förväg ;). Hoppas inte det italienska blodet gör sig synligt (=temperament), haha.

Kommentera inlägget här :