Nått min målvikt

publicerat i Allmänt;
Vågen visar strax under 58 kg och det innebär att jag nått min målvikt och lite mer än så :). 
Det är som jag nämnt innan, det är inte siffrorna på vågen man ska stirra sig blind på egentligen utan måtten. Jag har tappat väldigt många centimeter och är mycket nöjd men jag har lite kvar på magen och därmed är den i full fokus nu. Jag har totalt förlorat ca 25 cm runt magen.
Jag håller fortfarande på med olika övningar hemma och kommer börja gymma. Det som fått mig att inte börja gymma är att jag vill ha hjälp av någon som kan maskinerna och som kan se hur man utför övningarna. Jag har en tendens att  använda nacken och ryggen väldigt mycket när jag lyfter och det är naturligtvis inte bra, det orsakar bara mer slitage än vad träningen gör nytta. 
Ska faktiskt utmana mig själv och cykla Marmen runt, det är sisådär 3,3 mil. Första gången tar man det lugnt för att sedan öka tempot successivt. Har hört att det är bra vägar och att det finns en fin badplats på ön. Får se om det är någon som är intresserad av att följa med på detta "äventyr". Ser fram emot det :).
 
Jag är så glad över detta. Känns så bra!

Kommentera inlägget här :