Lördag

publicerat i Allmänt;
Denna dag har bara sprungit iväg. Dagen började med en god frukost. Det blev plättar med diverse tillbehör. Hade tänkt göra en vitaminboostad smoothie men det hann jag inte med. Jim ringde innan och frågade om jag kunde hjälpa han idag. Vi for först till Blåberget med en full släpvagn, sedan blev det Biltema och lunch på Max. Vi for sedan tlll Fyndlagret och avslutade i Bergom för att handla lite virke. Efter det for vi hem till mig för att ställa in mitt nya skåp på toan som jag köpte idag, snarare ett vitrinskåp. Det vart mycket finare en garderoben som stod där innan. Det jag eventuelt ska göra är att köpa insynsskydd och sätta fast på glasdörren på skåpet.
Efter några timmar på vift var jag hemma en stund för att sedan förbereda för inkommande middagsgäster. Jag bjöd över mamma och Jim på middag. Det var jättemysigt och vi invigde balkongen.
Jag bjöd på fläskfile i ugn med basilika, salami och mozarellaost. Den rätten är riktigt god, har ätit den två gånger innan. Dom älskade det och kommer göra den själv också. TIll efterrätt blev det grädde med bär, kakor, kaffe och choklad.
 
Ber om ursäkt för de "hemska" bilderna. Tanken var att ta fina bilder men det hann jag inte med, vi alla var så hungriga :),
Vad har ni gjort denna fina lördag?

Kommentera inlägget här :