Köpt lägenhet

publicerat i Allmänt;
Nu kan jag inte hålla mig längre. Jag har köpt lägenhet. Pappren från föreningen är påskrivna och nu väntar bara mötet på banken i april, sedan är lägenheten min :). Jag ska bli Matforsbo. Det är en fantastisk fin lägenhet i det populäraste området i Matfors. Trodde aldrig jag skulle hamna där men älskar Matfors och enligt vänner har jag faktiskt sagt för något år sedan att jag kunde tänka mig att flytta dit och det stämmer. Sommaren där är helt sagolik och man vill spendera varje lediga dag hos mamma och Jim då, men nu kan man själv cykla till stränderna och bara njuta i den mysiga byn. Jag kommer bo några km från mamma och Jim (då med några km närmare stan, haha) men desto närmare moster med familj. Dom bor i ett hus 100 m ifrån. Det är tack vare moster som jag fick veta om lägenheten, hon tipsade mig. Det gick fort. En timme efter att hon ringde var hon och jag och kollade på lägenheten.
Det blev inget direkt spontanköp ändå, jag fick verkligen gå igenom om jag verkligen vill bo i Matfors och sedan så klart kolla upp olika bolån, om man får lånelöfte, om man har budget för det, om det är en ekonomisk förening osv. Jag har kollat upp allting och mer därtill.
Jag älskar verkligen balkongen, den är 8 kvadratmeter med kvällssol. Ser fram emot många mysiga stunder där ute i sommar. Hade sett fram emot en jättemysig sommar överlag men det verkar inte bli som man hade tänkt men jag har i alla fall lägenheten att se fram emot och jag längtar enormt mycket. Det kan redan komma att bli inflytt senast andra helgen i april. Om det är någon som känner för att hjälpa till med flytten får ni gärna säga till, det uppskattas :).
Det är egentligen ingenting som behöver göras i lägenheten men tapeterna är inte riktigt min stil men man får ta en sak i taget och jobba extra för att kunna göra mer. Nej nu ska jag ta en långpromenad och se över när jag vill ha semester i sommar, kommer ta ut 2 semesterdagar i samband med flytten också. Bilder kommer :).

Kommentera inlägget här :