En händelserik helg <3

publicerat i
Helgen som var sprang iväg. Hade fullt upp. Lite sent att lägga upp detta men gör det i alla fall för att hålla uppdateringar på bloggen :) 
fredags efter jobbet for jag till mamma och Jim för middag och sedan for jag och Jim till Birsta för lite shopping (se föregående inlägg). Jag köpte bland annat en trådlös dörrklocka som jag installerade. Jag satt och skrattade för mig själv, när jag satte i batterierna började den låta för att jag kom åt knappen. Jag har 32 olika ringsignaler att välja mellan, kan även lägga in MP3 filer. Det var låtar som "Happy birthday" och "Fur Elise". Jag hade i alla fall riktigt roligt med detta. När jag satt i batterierna i mottagaren gick jag ut och slet bort sändaren och klippte bort kablarna och satt fast den nya sändaren. Resten av fredagen bestod av småpysslande hemma.
På lördagen blev jag upplockad av mamma strax innan elva. Vi for till mormor och hämtade några kartonger och for till hennes nya lägenhet. Hon har flyttat till de nybyggda lägenheterna nere i kajen :). Jättefin lägenhet. När vi gjort klart det for vi tre till mosters stuga i Sörnedansjö och firade henne, hon har fyllt år. Vi var nästan alla i familjen. Fint väder hade vi också, åt gott och hade allmänt trevligt. På vägen hem for vi till Attmar kyrka för att fixa fint på gravarna. 
Söndagen bestod av en del cyklande och promenader. Hur skönt som helst. Sedan gjorde jag egna älgburgare och kasslergratäng så man hade mat för några dagar.
Jag har glömt bort hälften som hänt i helgen. Hade fullt upp men det var en trevlig helg <3.
Denna helg kommer vara lugn. 

Kommentera inlägget här :