Dags att gå vidare? Tyck gärna till.

publicerat i Allmänt;
 
Hoppas allt är bra med er i detta regnväder. Det var så soligt och fint förut. Men men ska inte klaga det är mysigt när det regnar också, ibland.
Det är dags att gå vidare (eventuellt). Det var två år sedan som man befann sig i samma val och kval. Det är dags för en ny mobiltelefon. Jag har under en vecka sökt febrilt efter en ny lur. Idag har jag en Samsung Galaxy s5 och den fungerar utmärkt men jag kan uppgradera telefon i helgen och känner för det. De senaste åren har jag haft Samsung efter Samsung men nu börjar jag fundera om jag ska våga testa något nytt, även om jag verkligen älskar Samsung. 

De telefoner jag står mellan idag är: 
Samsung Galaxy S7 
Samsung Galaxy s6 edge plus  
Sony Xperia z5  
Huawei p9 Lite 
Iphone är inget alternativ, jag har aldrig haft en iphone så ska varken säga det ena eller de andra men det är en telefon jag inte fastnat för helt enkelt. 

Viktigaste på mobilen (förutom designen, blink blink) är kameran och batteritiden. Jag älskar att fota och det är en självklarhet att det är roligare om man har en bra kamera. Jag fotade mycket förut och vill börja med det igen. Tyck gärna till, vilken lur skulle ni satsa på? 

Självklart får ni rekommendera en annan lur som passar mina önskemål :).

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Elin:

Jag älskar Sonys telefoner :) har en z3 compact och den är helt perfekt! Bra batteri är det i den, ska jag köpa ny framöver så blir det en ny sony.

Svar: Okej. Läst att Sony har bland de bästa kamerorna på mobiltelefoner. Du gillar kameran? Blir det bra bilder i ljus som i mörka miljöer? :)
Cindy

2:a kommentar, skriven , av Teres Hofling:

Sony säger jag med. Inne på tredje året med min och är fortfarande nöjd. Bra kamera i min. Vill ha en Z5,Alex har den och är nöjd.

Svar: Kanon. Det står mellan en Samsung och en Sony Iaf :). Det lutar lite mer åt Sony just nu.
Cindy

3:e kommentar, skriven , av Elin:

Älskar kameran! Jaa, på något magiskt sätt så ljusar kameran upp?! förstår inte hur det går till men i ett väldigt mörkt rum så blir bilderna ljusa. Om du kikar på min innstagram så har jag en bild då Alexander sover, den är tagen i ett mörkt rum men bilden är ganska ljus. Iofs är den inte världens bästa kvalité men jag har zoomat i bilden också. :) den ställer om sig bra iaf. Sen kanske den nyare Sonyn har ännu bättre kamera, men älskar min iaf, speciellt då jag är van med Ipad (på jobbet) som tar kassa bilder!

Kommentera inlägget här :